-Jahaa, du tar en sovlupp! Nej, jag menar lupptupp. Nej! Lupptur! NEJ!

DjB, och sedermera även jag, bestämde sig för att inte träna idag. Någon måtta får det ju vara. Vanan trogen tog vi en powernap efter eftermiddagsfikan, det som är nödvändigt för att orka med ett träningspass efter jobbet. Men att gå och lägga sig vid 5 utan att sätta mobilen på alarm är som att ge handen och förvänta sig att ingen ska ta hela armen. Vid 8 ringde Emma. Hon stod utanför och undrade om jag ville hänga med och handla. -Va? Nä.. och om jag hade medmerakort eller icakort. -Va? Nä.. - Men det ger ju vuxenpoäng!!!!?!??!!! sade Emma hurtfriskt och att utan ta hänsyn till min trötthet. -Du vill inte komma ner då? -Va? Nä.. sa jag. -Men du säger att jag inte ringer och när jag väl gör det så vill du inte, sa Emma och skrockade åt min dumhet. Då fick jag dåligt samvete, samtidigt som jag faktiskt inte orkade, plus att jag faktiskt absolut ville träffa Emma. Så vi bestämde en fika efter jobbet på fredag. Då jag slutar 3 tänkte jag att det kunde vara passande med att ses halv 4. -Så sent? sa Emma med avsmak i rösten. -Jamen tio över 3 istället då, går det bra? Jag kan nog slå rekord på fredag, sa jag och funderade över om jag kanske är en curlingkompis trots allt.

Det dåliga samvetet och den i mitt tycke skojiga konversationen fick mig att sätta mig här efter att jag mornat mig en stund. Ungefär samma scenario utspelade sig förresten i måndags, då jag var trött på allvar. Ja, jag var så trött efter helgen att jag efter en timme på jobbet insåg det ohållbara i situationen och fick ta till det enda alternativet. Jag satte mig på toan, lutade huvudet mot toarullen och somnade. Ttio minuter senare var jag inte hälften av det vrak jag dittills varit. Helt fantastisk vad en powernap kan göra för underverk. Mmm. Tur att jag var ensam i verkstan. När jag sedan kom hem talade jag om för DjB läget, du får träna själv idag, orkar inte. Trött. Ja, jag lagar maten då ja. Och i den kanske ljuvaste sömn jag någonsin haft blir jag abrupt väckt. -SOVER DU? Du skulle ju laga mat! Oh, sedär. Två onhalv timme går fort när man har roligt. DjB fick äta pasta med snabbiff och ketchup. I protest stekte han ingen till mig. Han är lite som en katt som protestbajsar på finmattan när han inte får som han vill. Hihihi, jag ser det framför mig. En tjurig min, sittandes naken på huk på mattan. Och han som har en sådan fin låda i hallen, med ny sand och allt.



Ja, nog är han min ögonsten alltid.

/Rudan - svikaren i nöden

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha! Folket som kom förbi utanför såg rätt undrande på mig, särskilt när jag sa det där om vuxenpoäng.. HAHA! Men du, vi kan ta det vid halv 4, jag vill bara kunna njuta av extra mycket tid med dig!

2008-08-28 @ 11:12:49
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0