Varför lämna ett vinnande koncept?

Igår när jag hälsade på där hemma var det chokladpudding och kaffe till efterrätt. Min bror sa: Är inte det här festivitakaffet jättegott?  Jag sa: Hm, nja det är ju inte så fylligt. Han sa: Jamen det är ju precis det det är. Det är ju jättefylligt. Jag sa: Nä, kanske inte ofylligt då, men det är beskt. Han sa: Va? Det är ju verkligen inte alls beskt. Det är ju tvärtom, det är gott för att det inte är beskt. Min bror är inte den som säger saker bara för säga något, utan han tyckte verkligen det. Och jag tyckte verkligen tvärtom. På paketen beskrev de kaffet som fylligt och obeskt, så det kanske är jag som får omvärdera mina smakuppfattningar. Lite pinsamt i så fall, för jag har gnällt på beskt och surt kaffe sen jag började dricka kaffe.

Kaffet i skolan var gott. Ida i cafeterian sure knew how to brew some hellofagood coffee. Det är lite lustigt, jag började dricka kaffe när de började med blockschema på Ekbacke. Det krävdes nästan utav en. Och det gör det, min bror började också dricka kaffe när han började där förra året. Han var nästan emot kaffe innan. Men det ska ju vara en massa goda antioxidanter i så det gör kanske inte så mycket. Fast gudars vad jag genom mitt kaffedrickande har bajsat på skolans toaletter. Det sätter verkligen sprutt på magen. Jag har aldrig förstått människor som inte har kunnat bajsa i skolan, eller jo, det har jag på ett sätt. Det är inte så kul att komma ut från toaletten rakt ut i korridoren  och så kommer en bajsdoftdust ut som en aura kring en. Men jag har aldrig förstått hur fan de kan hålla sig en hel dag. Jag bajsade till och med innan vi skulle springa ut. De andra tjejerna stod och fixade till sminket och håret medan jag satt och sket. Så förberedde jag mig.

Det finns väldigt många roliga uttryck, något flera av oss har tagit fasta på. Till exempel "inget att hänga i julgranen". Det är väldigt roligt. Särskilt Enknubakaffe, jag och Snudan  nyttjar sådana användbara uttryck. Jag tänkte nu att jag skulle ha en hel lista för jag vet att jag har en hel del i mitt vokabulär, men givetvis kunde jag inte komma på fler nu. Det får bli en fortsättning på det där en annan dag när jag har samlat mig lite.

Tyvärr blev det aldrig Snudans place igår. När vi samtalade och Josse (Phisen) hade dragit sig ur med hänvisning till trötthet och matlagning med pojkvän kände ingen av oss större lust. Vi skämdes nästan när vi kom på oss själva med att hitta på anledningar till att inte festa, istället för tvärtom. Vad har det tagit åt oss? Förr i tiden räckte det med en tisdagkväll. Nja, men det är så svårt att ta sig hem. Nja, det är dåligt väder. Nja, jag är trött. Nja, jag med. Nja, ska vi skita i det? Nja, jag vet inte. Nja, njä, nej. Så det blev en djutjubarafton för min del. Det är ju bara skit på tv. Nu ska jag hem till mor och far och äta. Mums fillibubba!


Rudan - Unplugged


/Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

OJ hahaha! Vet du jag var inne på johannas blogg och så gick jag in på hennes länkar så kom jag inte på frida ståhl rilings blogg. Den ser ju ut som din. haha. Man kan ju tro att det är därifrån jag hämtat inspiration. Kanske är det det, i mitt undermedvetna.. GÖUD va pinsamt. Jaja. "Jag är inte den som är den, men..." är ju också ett av våra uttryck.

2008-08-24 @ 14:17:45
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nämen ett litet ansiktslyft ser jag.

Ansiktslyft är bra. Jag gjorde ett ofrivilligt häromdagen. Vitt och svart. that's me!

2008-08-24 @ 19:55:33
Postat av: Snuda

Jag kan ju underlätta din lista med att ge några förslag:

Det börjar sina

Gudars

Är det något som är ... så är det det.

Grejjen är

och ja, där tog inspirationen slut.

2008-08-25 @ 18:15:22
Postat av: Emma

Jag tror bestämt du är något på spåret. Man skulle också kunna säga att du slog huvet på spiken. Vad gör du imorron?

2008-08-25 @ 22:40:04
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Johanna.

Hej du. Jodå här är det bra, lite regningt och grått men det ska vi råda bot på med lite shopping. Gudars vad jag gillar löning. Hur som helst så är du välkommen när du vill förutom dessa två veckorna som kommer för då är det nollning, sen är jag fri som en fågel. :)

2008-08-27 @ 11:24:26
URL: http://jowhaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0