Jullov

Julastuga dubbelt upp. MMMM.

Fredagens julstuga var god. Precis som Emma påpekade är det en balansgång, det där att vara tillräckligt onykter för att kreativiteten ska flöda men samtidigt inte för full för att gå miste om den. Då blir chokladbitar skitäckliga och fula. Tänk er chokladbitar garnerade med damm eller nougatdoppad sylta. Inte alls gott. Men jag tror att vi lyckades bra. Barry muttrade lite över att han hade fått höja volymen till 50 på tv:n för att vi "tjattrade så mycket". Han är så avundsjuk ibland.

Igår var det Josephine som bjöd till julstuga. På dagordningen stod det klenätbak och pepparkakshusbygge. Jag kände en annalkande Övertrötthet (jag vet), det sköljde över mig utan förvarning. Så jag började fnittra till synes omotiverat när klenäterna skulle iordningställas. Ellen såg genast vad jag såg och stämde in. Ni ska bara VEETA vad en klenät, klena, liknar. Vi har bilder som åskådliggör det hela, men somliga kanske blir tjuriga om jag lägger upp dem. Thihi! Ännu roligare blev det när pepparkakshuset skulle byggas. Det är det vackraste pepparkakshus jag någonsin sett ska jag be om att få tala om. Ett fikon fick föreställa rök men tyvärr trillade den ner i skorstenen. Vackert var det i alla fall.

Jag ska inte glömma att gratulera min farmor som har fyllt 80. Grattis! Igår var det kalas. Det har varit en riktig powerhelg så mycket som har hunnits med. Idag är julabak igen hemma hos familjen, the same procedure as last year. Allt ska vara som vanligt. Emil försökte till exempel såga spettkakan på ett NYTT sätt igår, lite innovativt med småfönster istället för de långa staplarna. Men så kan du ju inte göra, sa jag och min äldre bror. Helt crazy.

Nåväl. Imorgon far vi till Tungelsta för att fira jul at Andrén's. Nyåret ska firas in hos Johanna. Jag har jullov. Fanvagött.

/Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0