Försten att kalla mig språkpolis är ful och luktar.


Jag är inte den som är den, EGENTLIGEN. Ännu mindre Frippe. Han kan vara den som minst är den. Helylle är han. Men, det här med särskrivning. Ska vi allihopa ta och göra slag i saken och bara sluta upp med det? Jag har gjort en ramsa för att det ska vara lättare att komma ihåg hur det ska vara.

Jo, det är såhär ni förstår: när vill andas
mitt i ett ord - då är det två (ord)
Men vill ni egentligen inte andas
-ja då ska det alltid bara vara ett (ord)


Snudan, du kanske har något förslag på refräng? Jag kan tänka mig att du sitter där på minst ännu en vers!

Oh! Kanske jag ska införa en "Veckans grammatik" här på bloggen. Det hade varit något.


Kommentarer
Postat av: Emma

Och skulle vi trotsallt ändå undra är det ett eller två? - Fråga på!

Ja det tycker jag du ska införa.
Dagens fråga till dig; Är det jag som är snudan? Eller är det Ellen?

2008-02-07 @ 13:18:07
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Johanna

Ah! Do it do it do it! Bara du inte rättar min blogg för då får du på moppo.
Partyhatt känns kul och lite retro.

Jo jag ska berätta för dig att jag har en infektion i hälen, då min fot är större mer svullen och nu två besök på vårdcentralen senare har jag fått antibiotika Nice va?

Shalom!

2008-02-07 @ 21:27:55
URL: http://www.jowhaina.blogg.se
Postat av: Emma

Linda för fan! Okej Partybuss, där kan jag se det roliga för det är det. Men Partyhatt? Går du inte lite väl långt? Jag ställer mig frågan: Söker du bekräftelse eller vad? Men du i helgen alltså wow. Fest ska det bli!

2008-02-08 @ 11:04:44
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Emma

Tänk så här: Vad gillar jag att göra? Festa : Partybuss, check. Vad gillar du mer? JO, du gillar att fika, serva ventiler, bacon, träna. du kunde ju ha en knuba i vänstra hörnet jue eller några ventiler av den där sorten som är så där illmariga!

2008-02-08 @ 12:31:59
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Snudan

Engelska språket har ju ett sätt
som inte gör svenskans sammansattaord så lätt

Det är då man får ta fram ur egen skrud
för vi alla har det ju trots allt i vårt bakhuvud

Bara en liten enkel sed
De ord som klingar sammansatta är det med

2008-02-13 @ 22:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0