I MIN garderob.

Det är möjligt att den här garderobsstädningen är lite tjatig. Men det är det enda jag håller på med för tillfället och jag väljer att dra ut på det så mycket så möjligt eftersom ska det göras, så ska det göras ordentligt. Det är precis som med såpa. Ska det vara såpa, så ska det vara Grumme. Jag tror att jag ska lägga upp bilder på roliga saker. Jag har hittat tråkiga saker också, till exempel fisketidningar från -97 och ett uttorkat målarset. Det var tråkigt och lite sorgligt.

Just nu väntar jag på min mor för jag vill ha lite feedback över vad jag ska slänga och vad jag inte ska slänga. Dessutom har jag en del tid till godo då jag steg upp redan klockan 8. Som om det inte vore nog så var jag en äkta flickvän och gick upp samtidigt som DjB för att hålla honom sällskap vid frukosten. Det var ett sympatiskt val tyckte jag. Redig quinna.

Det tränades bodypump på gymmet igår, det är bra träning men stundom lite tråkigt. Men! En av instruktörerna bor i samma hus som vi och han tar bilen ner till gymmet. Va! Det tar 10 minuter att gå. Fy, det är lat. En annan konstig företeelse på gymmet är i omklädningsrummet. Det finns tre duschar varav en av dem har en låsbar dörr. Varför det? Och varför är det så många som utnyttjar denna möjlighet att kunna låsa om sig när de duschar, vad gör de? Konstigt.

Det verkar vara mycket tal om plugg nuförtiden. Men jag vill påpeka att de enda som får lov att klaga över tyngande skolarbete är de som går sista året i gymnasiet. I det känner jag igen mig. De andra är det inte alls synd om. De har valt själva så då får de också skylla sig själva. Möjligen att jag kommer att ha större förståelse för de senares klagomål när jag själv väljer att läsa vidare. Men tills dess.. It's just not my headache!

Jag klippte mig som sagt igår och det var det värsta hon hade sett, frisören. Hon kunde inte för sitt liv förstå varför det var så slitet. Nä, det kan inte jag heller sa jag. Ta bort fraset bara. Iväg med det. Jag fick till och med en inpackning gratis, så att ni förstår vidden av mitt hårs frasighet. Men nu är det inte så frasigt längre, det ni! 
 

/Rudan


Kommentarer
Postat av: Emma

Fras-Linda.. Nej den där duschen är ett mysterium..

2008-02-28 @ 11:32:26
URL: http://enknubakaffe.blogg.se
Postat av: Emma

Om det är någon som vill se klurban-korten så är det jag!

2008-02-28 @ 21:40:14
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0