Måndag

Jag har tagit sommarlov. Nästa vecka ska vi åka skidor i Sälen. Trevligt! Tills dess har jag lovat min mor att städa ur den gemensamma garderob som gränsar till mitt rum. Uh.. där ligger år av snabbstädarpåsar. Det verkar som att jag jag får skörda mitt dåliga sinne för ordning nu. Egentligen är jag väldigt ordningsam. Ordning me like. Däremot tycker jag inte att det är så himla skoj att gå runt och plocka. Antingen är det stökigt, eller så är det nystädat. Är det nystädat, så står ännu en påse i garderoben. Fy. Jag såg ett avsnitt av Malcolm in the middle. Hahaha, de städade ur en garderob och hittade en toalett. Det var kul. Tänk om jag hade hittat en toalett, det hade varit kul. 

Som sagt har jag tagit sommarlov. Därför vill jag inte höra några elaka kommentarer bara för att jag sover till kvart över tio på en måndag och fikar två gånger om dagen. Kommentarer såsom: Varför jobbar du inte? Är du lat? Är det en jättestor och äcklig finne du har på hakan?

Det är nämligen lågsäsong i underhållsbranschen, ser ni.

Jag funderar på att titta lite på ky-utbildningar. Ett år kan vara lagom långt att plugga för tillfället. För sanningen att säga så står jag lite still och trampar. Det är kanske dags att börja ta tag i saker. Som att städa den där garderoben. Det är ett sådant där lagom projekt. Oh, en viss iver har väckts i mig! Garderobsstädning! Bara så ni vet så är det ingen liten garderob jag talar om. Nej, det är en stor.

En sak som gick upp för mig häromdagen var: Varför i helvete är det reklam SAMTIDIGT på alla kanaler? På SVT repris på På spåret eller kanske Andra avenyn. Emma hade sagt fyyy. Varför kan de inte överlappa varandra? Fattar de inte att de hade fått fler tittare per program om de inte hade haft reklam samtidigt? Som det är nu kan man lika gärna kolla på reklamen på sexan så att man säkert inte missar något av simpsons.

När jag ändå klagar kan jag ju passa på att: BRINN JAMBA! Brinn!

Ja, det var det. Vad hungrig jag är. Tur att man är hemma hos mor och far. Hade jag varit i lägenheten hade det blivit morot med sylt på alternativt en fika på Börjes.

/Rudan


Kommentarer
Postat av: Emily

Kul att läsa din blogg, det var ju så längesen vi hördes av.

2008-02-25 @ 18:02:31
URL: http://www.metrobloggen.se/crazy
Postat av: Emma

Jag blaimar inte dig för att du inte förstår, nej tvärtom. Jag uppmanar dig därför att läsa igenom inlägget en gång till. Då finner du nog att andemeningen inte är att jag inte gillar extrapriser utan, att jag tycker det är orättvist att det inte kan vara billigt att köpa en vara. För det är inte alltid man som konsument behöver två eller tre, nej man behöver bara en. All denna onödiga konsumtion.

2008-02-26 @ 12:19:55
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0