Tips, från mig - till Dig.

Jag var på ett boxpass på gymmet i tisdags, jobbigt men kul. När jag kom hem gick jag med bestämda mot kylskåpet. Sånär som på tomt! Skulle det bli någon mat för mig fick jag laga det själv. Jag är lite lat redan från början, men om möjligt ännu latare efter att jag har tränat. Jag gick och gjorde något annat en stund tills karlen kom hem. Han lika hungrig som jag, men i motsats mot honom kan jag förtränga hungerskänslor. Dock med påföljden att jag i enstaka fall har blivit smått lättirriterad.

Men, klart att min karl ska ha riktig mat tänkte jag, med påtryckningar från honom. Så jag stekte potatis och skinka till honom. Jag orkade dock inte steka till mig också, utan åt yoghurt med russin. Vanlig, rysk yoghurt utan smak. Inte så mycket substans i det inte.

Klockan tre blev jag väckt. Fan vad hungrig jag är! Det gick INTE att förtränga nu. Jag är som sagt något lat och går gärna inte upp ens för att gå på toaletten. Sånt förträngs. Men nej, jag fick springa ner och hämta bananer. Bananer med alldeles för många bruna prickar på. Sen kunde jag sova. Då min far fyllde år igår åts det finfrukost och fika med landgång. Mm-m. -Ska du inte spara halva till ikväll när DjB kommer hem? sa min mor. Vi är båda intoleranta och därför hade det beställts varsin liten landgång till oss. Jo, det var ju sant. Men jag var ju fortfarande hungrig å andra sidan. Å tredje sidan vankades ju även tårta. Det rättar väl till sig framåt middag, tänkte jag. Men TJI FICK JAG! För jag körde till Johanna för lite trevlighet med henne, så under eftermiddagen åt jag endast en styck kanelbulle. När jag kom hem var kroppen riktigt konstig. Jag var inte direkt hungrig, bara suddig på något sätt. Då dukades landgången fram igen, och tårtan uppepå det. Som ni alla vet innehåller vitt bröd och tårta endast tomma kalorier och ja, det blev inte bättre heller. DjB förstod mitt sinnestillstånd och manade på för att köra in till ica. För kylskåpet var FORTFARANDE sånär som på tomt. Min mor hade inte fyllt på det under hela dagen! Hmpf. Inte konstigt i sig, då jag hade haft hennes bil. Men klockan var åtta, det tar en kvart in till byn, jag hade redan kört dit en gång idag, jag ville sova - fast ändå inte. Min man, som VET sade. -Det är bara tomma kalorier, du lurar kroppen, du blir inte mätt på det där. Det blir bara värre. -Okej, OKEJ! Men du får köra.

Så det blev mamma Scans köttbullar och pulvermos. Med sylt. Var jag nöjd? Nej, dock nej. Halv elva fick jag springa till köket igen för fyra ostmackor med juice.

Dagens fråga är alltså: Är jag lite väl slapp för mitt eget bästa?

Dagens tips är alltså: Ät efter träningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0