Två mojito och lite sånt

Jag höll på att skriva ett inlägg huruvida helgen gick till, sen ville datorn uppdatera. Helt utan mitt samtycke. Nu är jag sur, för jag fick till det litegrann och nu har jag glömt bort det.

Men det VAR puben, det var 50-årsfest och det var mat. Så jag var nöjd.

I fredags gick jag och Emma ner till puben. Inte helt utan tveksamheter från min sida, jag var trött. Men jag tog mitt förnuft till fånga. Jag menar; vem är jag att sitta hemma i mjukisbyxor och ful tröja, kanske utan behå, nu när Emma var så festfin? Så vi gick ner dit och mäkta var min förvåning då jag halade upp det jag trodde var mitt körkort men istället var mitt gymkort. -Man måste vara 18 för att ha ett sånt här! sade jag och ljög. Vakterna var bussiga och inte så kinkiga så jag fick komma in. Säkert tack vare att jag och Emma var klädda så matchande i svarta polotröjor. Snyggt och formgivande. Våra anförvanter, partners och bröder var redan där. Det var bra, så att man hade lite vettigt folk att prata med. För i övrigt verkade det vara värre på den fronten

Vi ska ha två mojito!! MOJITOO! Men de hade ingen mynta, sa bartendern. Mynta? Vi ska ha MOJITO! Inte mynta, mojito! Hon föreslog en annan som hon faktiskt tyckte var godare. Men fy! Den smakade ju russin och glögg och fan! Vi drack upp den, men tacka visste vi månadens öl.

I lördags var det dags, min fars 50-årsfest stod för dörren. Det var en riktig fest där det kanske snålades på gelén och rotfrukterna, men verkligen inte något annat. Jessica stod i baren och hon gjorde det bra, en eloge till henne. Jag lovade att nämna det, så jag gör det härmed också; Var det någon som tog vara på tillfället med gratis mat och sprit, så var det paret Emma och Magnus. Den äran tänker jag inte ta ifrån dem. Annars var det mycket släkt och vänner, och det är ju trevligt. Min mor hade utsett mig till fotograf, något som kanske inte var ett helt lyckat val. Jag sög nämligen som fotograf. Jag tog kort när folk blundade, när folk gapade, när folk såg allmänt konstiga eller när folk stod med ryggen mot mig. Jag försökte verkligen, men nej. Folk blev mest bara bländade. Men det var en trevlig fetefest. Mina föräldrar kan det där.

Idag tog jag och min yngsta broder ett ordentligt tag i lägenheten och åkte till återvinningscentralen med diverse ikea-kartonger och annat skräp. Så nu har vi åter en tom garderob till godo! Bra.

/Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0