Dum?

Ibland tror jag att jag är dum i huvudet. Att jag tror det, beror oftast på att jag har bevisat det.

En gång till exempel, när min vän J på ett fint, subtilt sätt förklarade för en Mary Kay-kvinna att hon ville lämna tillbaka en produkt. Ni kanske vet att Mary Kay-grejerna är skitdyra, och har då hyn blivit bättre utan att ha använt produkten finns det ju ingen anledning att ha den kvar. När det nu ändå ska gå så bra att lämna tillbaka. Mary Kay-kvinnan var påstridig; Jo men jag tycker att din hy ser mycket finare ut nu än innan! J sade; Ja men jag har slutat äta choklad. Rudan säger: HAHA, det har du ju inte alls det! Det vet jag!

Då känner jag, kunde jag inte låtit henne vara? Jag tycker ju själv att Mary Kay-kvinnan är på tok för påstridig med sina dyra grejer.

En annan gång tyckte jag att det var så himla irriterande med folk som låtsas att de inte vet man är och ska hälsa och sådär, på puben till exempel. Min bror hade stött ihop med en gammal klasskamrat som JAG visste vem var. Han hälsade och jag sa: Men du vet ju vem jag är. På det där stroppigaste sättet. Jag fortsatte: Jag gick ju i ettan när du gick i trean. Jag visade lite avsmak. Han sa: Nä jag vet faktiskt inte vem du är.

Där kunde jag ha tänkt att det KAN vara så att jag vet vem han är för att han är min storebrors kompis. Och sånt kanske man höll reda på i sjuan. Men inte tvärtom. När det sjunkit in lite tänkte jag: WOW, det var skämmigt. Kanske mest för att min bror hörde det,. DjB kunde inte mer än hålla med om att han skämdes lite över mig.

Wow, DjB är snyggast av alla.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är ju visst det kul! Jag överlåter tronen till dig! Du är min arvtagare!

2008-01-30 @ 13:09:43
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0