Wow, försenat inlägg. Jag skrev det i lördags.

Wow, jag känner mig så uppjagad! Och samtidigt trött, men jag är för uppjagad för att sova. Jag hade lovat farmor att vi skulle hämta en sak i hässleholm vid tio. Igår var det fredag och är det fredag så är det så även om jag var på tok för trött så var jag uppe till halv två. Nuförtiden är detta väldigt sent för mig, i vanliga fall går jag och lägger mig vid halv tio. Eller ja, inte nu när DjB inte är hemma. Jag är en sån som ju senare det blir desto mer kommer jag på saker att göra. Mina kvällar är ett crescendo. Det är därför jag och min karl passar så utomordentligt bra ihop. Han är ett kvällsdecrescendo. Vi passar bra ihop på andra sätt också, till exempel när det ska vankas mat. DjB måste äta regelbundet och jag också. Annars blir man hungrig ju! Skillnaden ligger i att jag är för lat för att göra mat till mig själv. När han inte är hemma struntar jag helt sonika i att laga mat och letar upp några torkade bananer att knapra på. Sen blir jag vrålhungrig och äter jättemycket jättefort. Sen får jag magknip och hård mage i flera dagar. Tur att han snart kommer hem.

Nåväl, för att råda bot på tröttheten har jag druckit kaffe och fikat hos farmor, mm-m. Farmor kan det där med fika. Jag har vant mig av vid kaffet egentligen. Därför blir jag väldigt bajsnödig och nervös när jag väl dricker det. Det är bra! Att man inte har blivit avtrubbad. Det har liksom effekt, det sätter spår.

Och den där Snudan! Jag ringt henne två gånger nu, men hon har helt ignorerat mig, fastän jag talade om för henne att jag skulle ringa idag. Det var lumpet av henne, fy! Nästa gång jag ringer ska jag lägga på i örat på henne.

Nej, jag skojar bara. Jag kommer inte att lägga på. Jag kommer att fråga på ett försynt och apropåingenting-sätt om det var okej om jag kom ikväll.

/Rudan i harmoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0