Eftertankar

En gång skapade jag ett konto på Helgon.net. Jag var inne på det kontot nu och fan vad kul! Det var då den rätta humorn svämmade över alla sina breddar. Det bara stänkte ordlekar och ironi. Det måste vara så att humor frodas i skolmiljö, det är så att man saknar den där jargongen något alldeles extraordinärt. Ibland tränger det på ordentligt, som till exempel nu när jag kikade på min helgonsida.

- Här sitter vi och gafflar, forking against each other.
- Nej, we should not forget that the horse made of steel does not fear the radiant moon.
- No, very not. And right upon it he will strike like the prowler who runs through the night, when the hammer is the sign.
- The writings on the wall are now seriously raging, by them we must fear the outlaws, standing alone and
- Oh no! I think we've gone lost in our metalforces.

Så gick det till när vi förvillade oss i våra metaforer.


Så kunde det låta på tioitio-pausen när vi raljerade över fenomenet Hammerfall.

/Rudan

Kommentarer
Postat av: ellen

2008-06-21 @ 20:26:58
URL: http://snudan.blogg.se/
Postat av: ellen

jag hann inte skriva innan ett av mina finger tryckte på enter, crap. nåväl. jadu linda, vad skulle vi gjort utan tioitio-rasten. INGENTING. vi skulle suttit där och druckit vårt sura automatkaffe.

2008-06-21 @ 20:28:09
URL: http://snudan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0