Vad händer? Det händer! Brunan-08 närmar sig med stormsteg!

Jag är inte lide seg, det vill jag lova. Men i veckorna har jag tydligen inte orken, tyvärr. Jag hade önskat att jag uppdaterade så mycket oftare då jag på jobbet kommer på de mest briljanta meningsformuleringar och ämne. Men icke. När jag kommer hem är det som bortblåst och jag lägger mig i soffan för att pilla navel. Har knappt ens tränat denna veckan. Det är dåligt, usch så dåligt!

Den gångna helgen var givetvis kul och skojig! Den bjöd på mycket och speciellt mat, öl och vin. Mm, trevligt! Det roligaste stod kanske min bror för. Hahaha! Först blev jag dock arg men när DjB skrattade så att han kippade efter andan insåg jag också det roliga. Nog var det kul!

Jag vill medge att om det är något är kul så är det när det drar ihop sig till festligheter i Osby. Jag tycker att det är så himla skoj att träffa människor man inte träffat på länge och så. Det kanske är lite nördigt men jag tycker faktiskt att sådana fester smäller allt bra mycket högre än s k "utgång", ["(utgång)"], där det skall dansas med okända människor tills man blir nykter och skäms och vill hem. Men jag är ju lite gnällig. Förra torsdagen var vi på Älmhults studentfest. Jag tog Barrys hand (så mjuk fast ändå manligt hård) för att han skulle följa efter mig. Jag släppte den en stund och tog den igen. Kom här. När jag tittar bakåt för en kärleksfull blick ser jag att handen tillhör en karl med dreadlocks och ett lyckorusigt leende. Aah! Släppa! det var tokigt, gud så tokigt.

Jag ska byta jobb! I augusti återvänder jag till Meccon, mitt kall i livet. Ventilservice, det ni. Nog för att svetsning kan vara något mer stimulerande i sig men när man tänker på omständigheterna så blir det ändå ventilservice som tveklöst väger tyngst. Så jag har sagt upp mig. Bomtjackalack nejtack sa jag till dem och angav besinkostnader och pendlingen som orsak. Jag är ju inte den som är den, som bekant. Men gubbarna på Hypro är goda : )

Min fisk har ynglat! Tyvärr var de flesta dödfödda. Det var sorgligt. De fick en sedesam begravning i toaletten. Bululupp. Men två lever och de får i sanning min kärlek. Jag har skurit ner på min DjB-tid för de små liven. Jag kommer att vara otröstlig om jag hittar dem med buken uppåt. Må det gå dem väl.

En Knuba Kaffe har rätt om Martha Stewart. Om man på allvar menar att salladen behövs torkas och rådet är att använda torktumlaren till detta då har man inte alla tomtarna på loftet.


Grattis till studenten, mina vänner!


Ps. Jag tycker inte om formatet på mina inlägg. Jag vill kunna skriva mycket om en sak, men nu blir det bara korta stycken. Synd.


Kommentarer
Postat av: Johanna.

Tack ska du ha. Jag längtar numera mycket starkt efter en egen lya tack vare dina underbara presenter!

2008-06-15 @ 21:07:45
URL: http://jowhaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0