Inte dansar jag vals, gud nej.

Hahaha, fotnötter! Det var kul. I torsdags hade jag också kul, tack för trevligheten och bullarna, Johanna! Nästa torsdag är student! Kongratulationer till Emma, Johanna och Malin. Och ni andra också, ni vet vilka ni är. Är det något jag vet så är det att är det någonstans det kommer vara studentfest i dess rätta bemärkelse, så är det hos Jönssons. Vinet kommer varken vara äckligt eller ta slut, ohnej, det kommer att flöda.

En gång i vår ungdom besökte vi Siestafestivalen. Det var innan de började ta så gruvligt betalt att det svider i fickorna redan innan man tagit upp plånboken. 400 spänn för en kväll! Och då får man inte ens komma in på campingområdet! Fy! Jag hade känt mig rånad om jag hade betalat det. Vafan ska man göra om man inte kan vara på campingen? Lyssna på musiken? Nejdu, bespara mig det. Så jag valde att helt sonika välja bort det i år. Jag har sett tillräckligt många gossar i smala byxor och randiga tröjor som det är. -Wow, mina vader är som dina lår! (Nog för att det är att ägna sig åt lyteskomik, men i situationen var det faktiskt kul och lite befogat).

Jag skulle kunna kalla mig själv snål. Jag tycker att det har börjat nu på sistone, särskilt sen jag fick fast jobb. Vilket kanske borde innebära något annat. Men nej, ska jag verkligen kosta på mig det här? Är det verkligen något jag behöver? Jag har en dispyt med mig själv varenda gång jag tar fram kortet. Var nu inte så snål. Unna dig något fint. Här har du en femma.

Men vadådå! Alla försöker ju råna mig! De vill bara ha mina surt förvärvade slantar. De jag har jobbat för, i mitt anletes svett. Och värst är regeringen och bensinbolagen. Vill ni inte att jag ska jobba eller? Subventionera mera istället! Eller kom på något bättre. Jag tycker för övrigt också att det är fel att exploatera Nordpolen. Kan de inte bara låta något vara, de kapitalistiska huliganerna? Låt det vara inuiternas land. Annars blir det ju precis samma sak som alla andra ursprungsbefolkningar som utrotats och förtryckts. Jag blir upprörd i själen.

-Vad lyssnar du på då? Indiepop? Indierock? Indietechno? -Vafan är indietechno? - Det borde väl du veta.

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0