Trädgårdsarbete i äkta karlasmak.

Nu är det vår! För många innebär det en del rabattpåt. Min far blev liksom Emmas far (roligt inlägg) sugen på lite trädgårdsarbete i helgen. Ja, det var ju väldigt fint väder så det kan man förstå. Att rycka ogräs eller plantera blommor ligger inte riktigt för min far, däremot såg gräsmattan lite väl underminerad ut. Han gick och hämtade ringvälten och började sålunda ringvälta gräsmattan. Då trädgårdstraktorer inte heller är något som ligger för en äkta karl gick han och hämtade folkbussen för att dra ringvälten. Den riktiga traktorn hade ju motverkat sitt syfte, resonerade han. Oh, vilken gräsmatta det blev! Aldrig har den känts så ounderminerad och helt fantastiskt gedigen att gå barfota på. När han var klar lagade han ett stengäre. Karlen nedan, han VET vad en kvinna vill ha.image20

Något jag ser fram emot, det är Studentgille-08. För är det något jag gillar, så är det gille.

/Rudan


Kommentarer
Postat av: Snudan

haha! gött. synd bara att jag INTE är ledig vecka 31.........

2008-05-19 @ 11:33:45
Postat av: Emma

Men Gud, jag är ju ledig då! HAHA! En äkta karl vet hur det skall göras!

2008-05-21 @ 10:13:06
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0