Mark Knubfler.

Jag kom hem, var ganska glad. Kikade vanan trogen ner i akvariet och tittade lite extra till den lilla spjuvern i yngelburen. Vad nu! Till min fasa var den tom! Den har kommit ut och de där andra ondsinnade fiskarna måste ha ätit upp den. Fy! Den var mitt hjärtebarn och jag har vårdat den ömt i flera månader, till vilken nytta!!? Jag har god lust att låta de där fula fiskarna klara sig själva framöver. De får äta upp varandra tills bara en är kvar, den ska jag ta hand om. Så jag slipper bli såhär sårad igen. Uppriven är jag. Tvifan för scalarer.

Man tröttnar ibland på riktigt. Varje dag klockan 6 ringer mobilen. Jag stänger av. 6.09. 6.18 går DjB upp. 6.27 går jag upp, DjB kör till jobbet. 6.34 letar jag efter min strumpa. 6.38 har jag hittat den och äter müsli. 6.47 borstar jag tänderna, matar fiskarna och smörjer in ansiktet med foundation för att inte vara så ful. Tjockt. 6.52 cyklar jag till jobbet. 6.57 säger jag god morgon till de andra, ställer in matlådan i kylen och sätter mig ner på min plats. 7.00 börjar jag. Sedan går dagen och 16.07 är jag hemma igen. Inte för att vara sån eller så, men när man kommer till insikt om saker och ting är det så att man tar sig för pannan och utbrister OOH GÖÖÖÖUUD i en uppgiven suck. Och trött är man. Knuban kunde inte haft mer rätt. Jag avundas dessa karlar och kvinnor som efter jobbet och på helgerna renoverar badrummet, påtar i trädgården, tränar, lagar mat som tar lång tid och är VAKNA (!) på sin lediga tid. Det som får mig att hålla modet uppe om dagarna är tanken på att jag så fort jag kommer hem ska lägga mig. Det är ofta min första tanke när jag vaknar. Direkt när jag kommer hem ska jag sova! Oh Göud! Det är inte så ofta det verkligen blir så för oftast lagas det mat först, men sen är det powernap som gäller för både mig och min hjärtevän. På det planet har vi inga som helst kommunikationssvårigheter. Äta, sen sova. Nåja. Jag hoppas man hittar på något att livnära sig på som man brinner för, det blir nog lättare då. Om man är vaken 15 timmar om dygnet så är man vaken 105 timmar i veckan. Tar man bort helgen så har man 75 timmar kvar. 45 av dem befinner man sig på jobbet. 30 ynka timmar i veckan till fritid och då är 20 av dem efter 6. Fakta! Vem sa att det var så det ska vara? Och 7-4-dagar är varken sämre eller bättre än andra sorters arbetsscheman där timmarna är utspridda över veckan. Där har vi dagar som varken blir från eller till. Helger som inte innebär rast och vila utan jobb och slit i anletes svett. Nej minsann. Ett bestämt nej. Nu får det bli gröt och äppelmos och sen sängen. Ha det! 

/Rudan - i den dära arbetarklassen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Linda, har du gjort denna uträkningen av uttråkning, desperation eller nöje? För att skriva ner sitt liv på det viset inger inte mycket hopp. Hahaha. Använde du differentialekvationer?



Ps. Sen Roggan slutade har det inte varit snack om något fika på skolan längre. HAha. Ds.

2008-10-11 @ 11:28:11
Postat av: Snudan

Postat av:

Vad har jag för problem?

2008-10-11 @ 11:28:50
URL: http://snudan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0