Måndagsklureri

Här sitter jag och läser killingbloggen en måndagkväll. Jag firade dagen med att hoppa över att träna och sova istället. Det var ett gemensamt beslut. Eftermiddagsluren var på tok för mysig för att reduceras till några minuter. Skillnaden var bara att DjB hoppade över ENA träningen han tänkt gå på (spinncoren) men åkte naturligtvis till den andra (hockeyträningen). Men vafan. Jag hade faktiskt träningsvärk i lördags. Någon måtta får det vara. Lördags blev bra, Snudan och Emma är allt ena helyllekvinns som vet hur man får till det där lilla extra. Tyvärr satte min karl P för det hela i mitt tycke på tok för tidigt. -Jag är trött. Jag är trött Linda! Jag går nu, för jag är trött!! Och så den trumpna minen. OH GÖÖÖUUUUDDD, jag som hade så trevligt diskuterandes ung ful John Travolta vs. gammal fet snygg John Travolta och annat matnyttigt. Men det är sant, man ska alltid gå hem när det är som roligast. Borta är de dagar då jag och Snudan styrde kosan hem inte förrän det ljusnade och Ohh Göööud, vilken ångest. Hela nästa dag förstörd. Jag kommer vara jättetrött. Jobbigt, oh göud. Vi var överens om att ta till fest, det ska man bara göra på vintern.

Tydligen så HADE David Batra varit nere på Pobben, men innan vi kom dit. Skit också! Jag och Snudan skulle ju på bästa Gun-manér uppehålla honom för resten av kvällen, men neeejdå. Och den chansen får vi aldrig igen! När vi kom dit fanns bara 38+ där och Paul Tilly. Jag tyckte att det kändes lite skämmigt att komma med något ica-relaterat så jag avstod. Han har nog hört sånt förr. Men de var väldigt duktiga allihop tyckte jag, aldrig känner man väl sig så stolt över Osby som vid sådana tillfällen. Tyvärr slår det en bara en stund senare efter den stoltheten över sin härkomst, att puben är skit och att nästintill ingen har tagit sig till borgen och således är borgen också skit. Varför går inte folk man ur huse på lördagar? Det tycker jag är dåligt. Nu får man ju skämmas om man slipper visa leg på puben. Det är ett gemensamt ansvar att göra det kul att gå ut i Osby. Nåja. Men överlag är det ju göttans att det är måndag! Lille Knörvel fyller år på onsdag, det skall firas!

/Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0