Sjuk: Miserabel.

I måndags återvände jag till jobbet. Gött. I tisdags gnällde DjB över ontihalsen, och ja, när jag kände efter riktigt noga så kände jag mig också lite dassig. På onsdagen sa Monica att jag såg trött ut. det var beviset. Genast kände jag förkylningen bara skölja över mig och jag svarade nästäppt; ja jag känner mig lite kass.. Så nu har jag och Barry varit hemma sedan tordags respektive onsdags och bara varit dödssjuka. Det känns som att jag blir sjukare istället för friskare. Barry har börjat se ljusningen så idag fick han passa upp lite. Gött. Ska man vara sjuk så ska man vara det samtidigt, det är bra. Så kan man ge hästabett när det blir tråkigt.

Med andra ord är den här helgen inte vatten värd. Jag och Emma skulle fika idag men när jag vaknar och känner mig om möjligt sämre än igår fick jag lägga det på is. Fy. Jag beivrar den som smittat mig. Det som är bra är att Emma och jag har telia båda två. Alla som inte har telia borde beivras. I alla fall de jag har lust att ringa. Jag tycker att min teleräkning är på tok för. Sånt gillar jag inte. Ska jag vara ärlig känner jag mig lite bitter som det är nu. Sjuk. Blåsa på tungan. Luktar svett fast jag duschat nyss. Alla vingummin slut. MEN DET FINNS JU DE SOM HAR DET VÄRRE. De i Gaza till exempel. Shit vad de bråkar. Uppfatta det inte som att jag raljerar över något så allvarligt som civila som dödas, men jisses. Någon måste ju tjäna enormt med pengar eventuellt få en enorm makt eftersom det aldrig tar slut. All ondska i världen beror på makt och pengar. Det ena ger väl det andra och tvärtom. Jag tror inte att människor klarar av för mycket makt. Å andra sidan är människor flockdjur och behöver ledare. Så även här ger väl det ena det andra. Folk är rätt korkade faktiskt. Inte människor och individer, men folk.

Annars då? Kul att Knuban uppdaterat, höjdpunkten för idag. Tråkigt att jag råkat påminna Snudan om att hon borde uppdatera två gånger på rad. Hon måste tro att jag är dumihuvet. Pinsamt. En annan gång ska skriva om något roligt. Look forward to it!


Bakfull: näsa: snorbuse (vänstran).

/Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Egentligen, eftersom vi använder deodorant och parfym så känner vi ju mycket snabbare svettlukten. De där i gaza, använder de deodorant? Då borde de ju iaf inte uppleva svetten på samma sätt. Eller? Alltså det skulle vara en lättnad för mig, en sten som föll från mitt bröst, jag menar både krig och sen lukta svett på det. Det är inte något man önskar vem som helst, kanske sin fiende, om man har någon. Och ja folk är inte riktigt som de ska, om jag ska vara ärlig!

2009-01-18 @ 22:04:38
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Snudan

Visst är det en smärre kraftansträngning att duscha när man har feber? Ja.

2009-01-19 @ 11:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0