Ännu en dag.

Oh gud, jag är sjuuk. Ellen ringde imorse och även hon har drabbats av denna fruktansvärda förkylning slash influensa. Det är helt fantastiskt hur lamslagen man kan bli av en förkylning. Med huvudvärk och feber har vi inte mycket att sätta emot. Där kan vi sitta i vårt högteknologiska samhälle och vara helt handlingsförlamade av bara en liten bacill. Nature strikes back.

Ellen påminde mig om att det var tur att det inte var om två veckor vi var sjuka. Gud ja. Fläskfilé mé Ralf. Icke att missa. Jag såg p3 guldgalan och där satt han, när man talar om trollen, i perifierin. Det var en del konstiga band och artister som vann priser. Den konstigaste var den där Håkan Hellström. Ska man verkligen ge honom mer vatten på sin kvarn? Räcker det inte? Måste han vinna TVÅ priser? Ska en vuxen karl verkligen klä ut sig till Abbe i Madicken? Mitt svar blir nej, bestämt nej. Vi har sett och definitivt hört tillräckligt av det där.

Det finns en del saker jag borde göra. Men jag kommer inte ihåg vad och det jag kommer ihåg orkar jag inte göra. Något jag blir uppriktigt imponerad av är folk som kommer ihåg saker. Det gör inte jag. Jag kommer ihåg nästan allting, men inte allting. En del saker förtränger jag med flit men en del saker faller bara ifrån. Jag skulle till exempel leverera en ventil till eslöv. Då glömde jag leveranskvittensen och inte förrän jag var hemma igen kom jag på det. Typiskt. Skämmigt att komma tillbaka med två tomma lappar och ingen underskrift. De andra skrattade och pekade finger åt mig.

Undrar om det är något bra på tv? Next kanske.



Emma tyckte att jag var för ful för att vara med på bild, men för att ni andra ändå skulle få en hint av min fulhet och vad Emma förskonade er alla ifrån var Emma så vänlig och gjorde en ful min för att kompensera det hela.

/Rudan


Kommentarer
Postat av: Johanna

Pfftt höddedudu! Håkan är värd vartenda pris han får/fick och madickenabbestilen är fabulous!

Krya på dig sjukling :D

2009-01-20 @ 21:08:12
URL: http://jowhaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0