Västerås

Jag är Westeraos... mmmm, semester.. Gossebarnet sover. Jag njuter. På ett sätt är det lite tradigt att bara ha en veckas semester. På ett annat sätt vet jag att jag får lön för den mödan. Jag bidar min tid, kan man säga. Dessutom är det mycket skoj jobb på sommaren. Annat än att harva i verkstan. Jajemän!

Oh gudars vilken fin sylt det blev. Jag, Jessica och Noelle ställde oss att sylta häromdagen. Mycket sylt men mer saft. Det som oroar mig nu är att jordgubbarna ska ha tagit slut tills jag kommer hem igen. Det är som jag alltid brukar säga; egen sylt är den bästa huvudkudden. God blir den. Det är annat än köpesylt det. Jag vet inte om man kan kalla det Livets ironi att jag just denna syltardag var på Procordia (Önos och Bob) i Tollarp och jobbade. Som tack fick vi en påse sylt med oss hem. Massvis med sylt med andra ord. Hihi!

Snudans inlägg var kul! Precis så var det, så som hon sa att det var. Vilken trudelutt den där sången är, La Voix. Riktig rökare alltså. Och med våra tre stämmor i något kanon så kan det inte bli annat än fulländat. Nej, det var vackert så man fick en liten tår i ögat.

Jag är förresten skitkass på att handla kläder. Urusel. Till och med DjB, som är karl, är bättre. När jag väl köpt något kommer jag hem och ser att det är fult. Sen står jag där, naken och utblottad. Jag skulle också vilja vara sådär tjusig som alla andra är. De flesta andra. Dessutom har jag frasigt hår igen. Jag tål inte se mitt hår bara. Nog för att det hade varit avhjälpt med en klippning, men tills dess ser jag på mitt hår med avsmak om ens alls. Och min bror! Som bara låtit sitt hår växa utav snålhet har begåvats med ett tjockt och glänsande hår med de vackraste av lockar. Mitt är frasigt, torrt och ganska rakt. Och tunt. Livet är som sagt allt bra ironiskt. Min bror hade klarat sig bra med mitt hår medan jag hade kunnat skatta mig lycklig med ett sånt som hans. Å andra sidan har han pollenallergi. Det är alltså så, alla inte kan få allt, och alla kan inte ha allt.

Näminsann!

I samförstånd / Rudan

Kommentarer
Postat av: Snudan

Ja, livet är allt bra orättvist. Det där med att handla kläder är väl en ren vetenskap, jag håller med dig om att alla andra vet hur de ska klä sig. Medan man själv väljer mjukisbyxorna som sista utväg. Usch. Klädstylist ja tack.

2009-07-19 @ 10:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0