Löparplaner (2)

Jag skriver L som rubrik och löparplaner dyker upp? Precis det som jag hade för några timmar sen! Jag som aldrig skriver rubrik först. Det var konstigt. Och gör att jag får dåligt samvete för att jag inte sprang (löpte). Men jag har en hyfsat bra anledning; Ellen skrev som följer på fb:

Din rötna befläckade oäkting till stolpapära! Dig ger jag inte mycket för, nej min spottstyver stannar i baganomlomman. Men var är mitt baconflarn när det skriger i min kaffetarm?

SMASH! Vilken serv. Jag kan inte låta bli utan hivar iväg en kontring:
Jaså, du har fått det skåpet om svängradien! Det där äna vedervärdet till plockepinn? Du vet att jag står bakom din akterbåt i alla väder, och alltid med en knuba svartbrunt på läpparna.

Tro fyförjäsicken om inte Ellenkvinnan möter upp och bara:
Det jävla skåpet mäktar inte med att släppa loss taget om min så förbarmande buk. Nej utan jag skådar ålahuet vartän mitt öga vandrar. Vilken koordinat jag än förgyller med min närvaro så är den förbankade hästmockan där och stampar. Vad jag behöver är lite försmäktande samkväm.

OCH
Närhelst man tycker sig förnimma en vag doft utav svartbrunt kan man lita på att det är konkeltösen som står och håller en om ryggen!

Hon drar till med en doublé! Det här kan jag inte motsvara, men jag kan åtminstone hävda min rätt:
Det är klart att man skulle kunna mäkta med ett sprudlande samkväm om det är det ditt skåpförpestade sinne suktar efter. Haha, se den härans konkeltösen som ditt eget gödsel i tofflorna.*

Varpå en diskussion om huruvida denna konkeltösabits uppenbarelse ter sig följer på fb-chatten. Jag ser henne som en musa, en skyddsängel i galonbyxor till brädden fyllda med kobajs. Hon går trippande fram för att inte riskera att spilla ut den värdefulla lasten, kanske har hon ballerinaskor. Säkert är i alla fall att huvudbonaden är en brun och sticksig basker.
*(fotnot) Att ha gödsel i skorna betyder att ha tur. Gammalt beprövat ordspråk.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var en bra ursäkt!

2011-04-07 @ 08:25:13
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0