Fred Åkerström. Lyssnar jag på nu!

Här bloggar man för döva öron märker jag. Fastän man lägger upp så fina bilder. Ögongodis. Otack är världens lön!
På grund av ett ihärdigt ryggont har jag tagit en ibumetinkur i några dagar. Igår sa min elaka mage prompt nej till fortsatt kurerande. Den protesterade ända upp i halsen på mig, så sur den var. Kaskadprotest. Magajäkon till att vara klen. Men mage! Jag känner på mig att detta är en fistfight jag kommer att gå vinnande ur. Inte du.

Vill ni veta något lustigt? Jag har glömt anmäla mig till tentan på fredag. Jag! Hur kan man glömma det? Det är det enda läraren pratar om i en månad. Om tentan alltså. När jag har hört talas om tomtar som glömt anmäla sig har jag tänkt: Amen. Hur svårt kan det vara? Stolpaskåp! Men det var tydligen så lätt. Det var bara att inte anmäla sig. Så här sitter jag, stolpaskåpet. Förhoppningsvis får jag plats ändå. Men ändå. Ändå. Jag och Snudis pratade om sånt här igår faktiskt. Jag är av typen som gör saker hundra gånger men hundraförste gör jag plötsligt fel. Ibland undrar jag om hissen min verkligen går ända upp. Om jag inte hör till de slöaste knivarna i lådan ändå. Om alla hästarna är i hagen. Jag tänker ut långa scenarios och tror att de kan hända. Efter en stund fattar jag inte ens hur jag kunde tänka tanken i första ledet. Mor säger i alla fall att det är helt normalt, heeelt normalt. Sen ringer hon samtal jag inte får lyssna på.
Så lunka vi / Rudan

Kommentarer
Postat av: Anonym

men men jag har varit sjuk..

2011-04-12 @ 12:59:19
Postat av: Ellen

Fistfighta din väg ut från skåpet Linda! Ppffft komma ihåg att anmäla sig till prov, inte konstigt att det glöms bort. Det som inte är kul eller man får pengar av, det är inte kul och inte heller får man pengar av det.

2011-04-12 @ 19:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0