Inget sådär

Jag satt och tittade ut genom fönstret. Sippade på mitt kaffe. Bet på en ruta marabou. Tittade ut genom fönstret igen. Solen sken. Vackert vårväder. Gick genom min livssituation, vad jag egentligen håller på med. Sånt ska man väl göra ibland, tycker jag. Se ur ett annat perspektiv och försöka omvärdera. Jag kom i alla fall inte fram till något speciellt, så jag började tänka på något annat.

Det slog mig att många tjejer är väldigt modeintresserade. De köper mer kläder än de kanske har råd med, de har modebloggar och njuter av väl ihopsatta outfits. Det är inget man direkt reagerar emot kanske, men så slog det mig att det finns vissa intressen man kallar nördiga. Hästtokiga, audiofiler, datorspelare och sportfiskare. Modebloggare är precis lika nördiga som de andra. Hur kan man hänga upp så mycket av sitt liv på något så ytligt som kläder, kan jag tänka. Men så kommer jag på att jag gillar människor som är helt hängivna sitt intresse. Jag läser gärna på bil- och sportfisketidningar. Inte för att jag är ett dugg intresserad men för att det är roligt att människor berättar så inspirerande om sin hobby.

Mina syskon är allihopa så att de kan intressera sig för något, läsa ALLT om det och ge sig hän. Jag tror aldrig jag har varit riktigt sån, men jag önskar att jag varit sån. Jag tröttnar alltid rätt fort. Jag kan bestämma mig för något, göra det några gånger och tröttna. Hinner aldrig ens bli hyfsad på det jag håller på med. I mina ljusa stunder säger jag att 'man får vara som man är när man inte blev som man skulle'. I mina grådassiga stunder, som nu, tänker jag att det inte blev mycket av med mig. Gnällig skitstövel som sitter och bloggar fast man har bättre saker för sig. To do-list:

  1. Springa
  2. Plugga fysik
  3. Plugga mekanik
  4. Maila BTH
  5. Starta modeblogg
Bitter/ Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0