Ont i benet, foten, ryggen, hoet plus handsvettig

Jag hade en ramlösaburk här som jag trodde var tom. Så jag la två snorkråkor i den. Hade inget papper liksom. Tyvärr var den halvfull, tyvärr blev jag törstig när jag såg att den var det. Så nu sitter jag här och är arg på mig själv för att jag inte kan dricka snorkråkevattnet.

Lite likt Snudans historia, http://snudan.blogg.se/2011/april/ta-ett-forsta-steg-och-titta-runt-for-du-ka.html#comment
Skrattade tårögt åt hennes upplevelse. Den är lömsk, den där förbenade slingan. Man tror att man är ensam i hela världen, havet som utsikt och buskar titt som tätt. Så man sjunger gärna med Nationalteatern eller Magnus Uggla och andra trallvänliga trudelutter. En gång blev jag livrädd för att ett läskigt monstrum sprang om mig. Det visade sig var en ganska mesig och väldigt liten hund, men jag skrek i högan sky ändå. Stackars hundägare, han var alldeles intill. Hoppas att det inte slog lock för hans öron.

Något annat jag tog till mig och begrundade när jag läste det där inlägget var att det kan hänga ihop, de olika adjektiven. EFTER att ha varit lysten (efter öl&vin), euforisk (av öl&vin), väjmelig (pga öl&vin) så är det lätt att bli fullständigt pinsamt skämmig. I matematiken finns något som kallas implikation om sådant som blir sant om något speciellt sker, till exempel OM man gångar med 2 SÅ dubblas talet. Slutsats: OM lysten, euforisk och väjmelig SÅ fullständigt pinsamt skämmig. Andra kul uttryck i matten är OMM (om och endast om) och VSV. Eller logisk negation. Om DjB frustar över något är mitt ständiga svar: Höhum. Logisk negation. Endofdiscussion.

På tal om logik så har jag och mor ett test vi statistisk ska säkerställa. Därefter kommer utvärderingen publiceras här! Kul va?

Förväntansfull och prokrastinerande / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0