I väntan på motivation

Jag kom på en bra sak igår. Något som kommer att förändra min situation. Och samtidigt får det mig att tänka; varför tänkte jag inte på det redan förra veckan? Eller förrförra? Då hade min situation varit förändrad redan då och jag hade varit en lugnare, mer harmonisk människa mycket tidigare. Å andra sidan hade min aha-upplevelse inte varit lika stor då. Kul för mig!

Helgen har dominerats av umgänge med Snudan, det har varit roligt. Jag förvånas över vilken mersmak det ger att umgås med sina kompisar. Ju oftare man ses desto oftare vill man ses känns det som. Jag hoppas verkligen att mina kompisar känner likadant för annars måste jag vara för jävlig. Skickar meddelande på fb, sms:ar, ringer och knackar rentav på. Jag kanske är som Ove i Solsidan.

Gymmet jag betalar pengar till här i Växjö är helt dumt i huvet. Går jag in för att boka mig på ett pass tre dagar senare måste jag göra det exakt kl 12 när passen släpps. Klockan 5 är det förutom att det är fullbokat, 32 reserver som bokat sig. Ska jag bli 33:e då? Och vad tänkte de sista 30 som anmälde sig? Tror nummer 18 att 18 stycken kommer att avboka sig? Folk är inte riktigt kloka. Jag läste om att undersökningar visar att folk i grupp är dummare än individerna i gruppen. Man gör liksom som de andra göra fastän det är dumt. Jomantackarja. Det har jag nog misstänkt. Även jag själv tillhör ju de som blir dumma i grupp. Idag var jag i alla fall inne 12 minuter över 12 och fick ett vettigt pass bokat. Ändå var Cykel/Core redan fullt plus 3 reserver, haha! Om jag skulle bli lite rikare så hade nog ett till gym i Växjö inte varit en dum idé att investera i.

Pusselipussklusstusskramispyjamas /Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0