Yoghurt?

Jag var på yoga häromdagen för första gången. Jag har inte riktigt bestämt mig för om det var något för mig eller inte. Det känns som att man får ut liiite för lite av träningen, å andra sidan blir man nog rätt smidig av det. Hade man haft mer tid hade jag nog gått någon gång i veckan på det. Jag kom i alla fall på mig själv att tävla mot tjejen bredvid mig. -Du ska nog få se på svanka, tänkte jag och kände adrenalinet pumpa. Sedan hade jag ont i svanken. På bodypumpen har jag en helt ovetande sparringpartner. Jag stötte på henne på skolan och hälsade glatt. Hon såg undrande på mig. -Jag brukar vara på gymmet, sa jag och log. -Jahaaa, jag tyckte väl att jag kände igen dig, sa hon. Hon skulle bara veta att jag alltid lyfter 1,25 kg mer än henne. Eller i alla fall lika mycket. Aldrig mindre än henne i alla fall!
Igår var jag och Ellen hos Emma och tittade på film. Ungefär tio minuter in i filmen sa Ellen något ovanligt korkat. Ja det var så dumt så. Både jag och Emma skämdes lite över att hon var med och det talade vi om för henne. Hon yttrade sig nämligen synnerligen fånigt om filmens handling. Emma tyckte att Ellen hade behövt en liten ruta i hörnet som förklarade filmen i Klartextnyheter-stil. Klartext för Ellen. Jag nickade instämmande och tittade menande på Ellen. Ja vi hånade henne friskt en stund för sitt dumma uttalande. När det var fem minuter kvar av filmen stod det plötsligt klart att Ellen hade haft rätt. Hon hade fattat filmen en on halv timme innan Emma och mig. Det var ju lite nesligt och något oschysst av oss. Men det var ju tur att vi inte lyssnade på henne och tur att vi övertalade henne att hon hade fel, för annars hade ju filmen varit förstörd.
Lite yoga så når jag nog marken snart.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha!Så känner jag med apd:n med men va fan man måste ju bli något smidigare!



Gött att du skrev om gårdagen! För det var kul! Nu slipper ju jag också ;)

2011-02-07 @ 19:56:25
Postat av: Anonym

Haha!Så känner jag med apd:n med men va fan man måste ju bli något smidigare!



Gött att du skrev om gårdagen! För det var kul! Nu slipper ju jag också ;)

2011-02-07 @ 19:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0