Långt om länge.

Vad vill du göra? står det på en växjöbostäders hemsida. VAD jag vill göra? Jag vill sova! Kan du fixa det åt mig, skitsida? Det jag då rakt inte vill göra är att hålla på och fjula med era ytterst användarovänliga intresseanmälningar. "Du kan inte göra intresseanmälningar p g a du inte svarat på våra senaste erbjudanden, kontakta oss för mer information". Jag tänker: hoppla, den regeln har jag missat. Dumt av mig. Sen läser jag deras erbjudandemail och ser att det faktiskt INTE står att man måste tacka nej. Och varför står det att man ska kontakta dem för mer information? Antingen ska man väl kontakta för att få spärren hävd, går inte det så är det väl ingen mening att få mer information. Ska ni tala om det för mig på olika sätt, med olika betoning, så att jag verkligen ska förstå? Förstår ni vad jag menar?

Är det något jag ogillar så är det när företag (icke-privatpersoner), speciellt kommunala sådana, uttrycker sig dumt. Oftast skriver de ju med korrekt svenska, lite finare ord sådär, men vad är det för nytta med det när det är helt obegripligt dumt skrivet från början? VAFAN SKULLE JAG VILJA HA MER INFORMATION FÖR? Jag vill väl ha en LÖSNING ffs.

Det har alltid varit en röd tråd genom min skolgång. Att skriva kort men koncist. För det mesta har det gått bra. Jag skrev 3 sidor i Idrott och Ledarskap medan en annan (fjäskis) skrev 11. Vi fick samma betyg. Ha! Ha! Tänkte jag högmält. Likadant i engelskan, jag kunde inga svåra engelska ord men tack vare Tyska-Mariannes grammatik kunde jag skriva förståeliga texter. Det var mer än somliga andra med svåra ord kunde. (-Wuuuuujaaahaaaaaaaaaaa!)

Därför blir jag Så Sur när myndighetspersoner skriver avancerat men fel. Det är på något sätt att stänga ute folk, att visa en kunskap man egentligen inte ens har. Det finns människor som blir osäkra på sig själv för att de inte förstår, när det i själva verket är dåligt skrivet och oförståeligt för vem som helst. Många tar för givet att en myndighetsperson har rätt, fastän de i själva verket inte behöver vara mer insatt än en själv.

Om jag inte får ett vettigt besked ifrån växjöbostäder på måndag bussar jag DjB på'em.

Inkapabel / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0