Det skall uppdateras.

Det är något över denna dag alltså. FÖRST vaknar man 07.00. -VILL DU HA GRÖT? (från köket) Hm, ja okej. Om du nu erbjuder dig. Sedan försöker man ta sig en sovtrudelutt vid halv tio-snåret. Då ringer Snudan. Innan jag knappt ens hinner svara säger hon: Ååh, sov du? Precis som om hon visste att jag sov? Precis som om det var uträknat? -Hrmpf, ja. Här försöker man ta sig en tupplur med sin karlajäkon för det kan man väl vara värd efter gårdagens vinprovning och så RINGER hon. -Nå, vad hade du på hjärtat? -Det värsta är att det inte var något speciellt, säger hon då. Uuuåååaaah. Okej. Men vi går upp då, kan inte sova ändå. Sen somnar vi efter middagen hos farmodrami. Då ringer telefonen igen. -Ourka svara, tänker jag. Och o-orkar svara. Men Jessica vet att vara ettrig, hon ringer tills jag svarar. Lika bra det. Annars hade vi nog sovit till sju. Och sen somnat om för natten. Det har faktiskt hänt! Been there, done that så att säga. DjB klagade lite över att vi kände Emma&Mange, hade det inte varit för att de bjöd oss igår så hade han inte varit så trött. Sen klagade han över att jag kände Emma. Det var ju egentligen mest mitt fel. Hade inte jag varit barndomsvän med Emma hade han minsann redan sprungit en mil, cyklat 7, dammsugit lägenheten, skurat toaletten, tvättat bilen osv idag. Nu blev det ingenting av dagen.

Imorgonkväll ska vi till staen. Vi ska kolla bilar, dricka bärs och ragga brudar. Eller brudgummar. Eller karlar. Eller vafan ska vi göra det för. Vi har ju redan så det räcker och blir över. De får väl lägga in ett flarn på oss om det skulle vara så? Sist vi gjorde staen träffade vi Skilda Världar-Daniel. Jag blev euforisk. Trots att jag aldrig tittade på Skilda Världar och absolut inte hade känt igenom honom om det inte vore för att Ellen gjorde det. -WOW, ÄR INTE DU DANIEL FRÅN SKILDA VÄRLDAR? sa jag. Och krävde en kram. Det fick jag och gick genast iväg för att ringa till Ulrika och berätta för henne om vem jaaaaag kramat. Mäkta var min förvåning när hon svarade yrvaket. -SOOOOVER DU? Klockan var ju bara barnet. 02, med andra ord. Men visst blev hon imponerad. Jag visste välan det...

Den här bilden är från den kvällen. Jag kan tänka mig att det var preciiiis sådär jag såg ut när jag lutade mig in över dj-scenen och frågade om det var Skilda Världar-Daniel.

Förväntansfull / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0