13.49 Onsdag

Sedär, det blev till att sluta tidigt idag! Härligt! Igår när jag kom hem möttes jag av en rödlätt och fräknig DjB. Han, far och brödramia hade varit ute och åkt vattenskidor på Immeln. Jag försökte frammana ett leende. -Vad kul, sa jag med illa dold avundsjuka. -Jätteroligt alltså, fyllde jag i men lät fortfarande tjurig. -Skoj för er! tog jag i från tårna. Men faan, allt lät ju surt och ironiskt!

Men idag är det jag som åker vattenskidor!! Wiie! Eller wakeboard.

Jag ska lägga upp lite bilder från midsommar sen tänkte jag. För då bli ni gla'a! Tack för en trevlig midsommar förresten! Roligt var det. Erik fick sig en känga för att han besudlade morsas handstompade flädersaft genom att blanda grogg på den. Stackars stackars lilla Jonte, den lilla broren. Där gick han i timtal och plockade blommor i sitt anletes svett för att överlämna de noga utvalda blomklasarna till modravår som sedan stompade och stompade. Stompade och stompade. Och i och med att flädersaftskaret tog upp hela kylskåpet fick lill-Kotten och föräldrarna livnära sig på snabbmakaroner och vad naturen gav under de fem dagar de tog för saften att gona sig. Och DÅ BLANNAR ERIK GROGG PÅ DEN! Som man blir full på! Som om det inte vore nog så var det Jelzinvodka och inte hederligt svenskt brännvin. Som skånsk akvavit till exempel.

Stackars Erik, han som är så snäll. Jag som är så ond. Han och Mange plockade nypotte till middagen så egentligen förtjänade de båda flädergrogg. Hoppas ni tog för er. Av livets goda.

Beger mig / Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0