Alla kakors dag

Nog för att jag alltid gillat kakor och bakelser, ja bakverk i alla dess former, men nu har det nära nog spårat ur. Man kan nästan säga att jag sparar kalorier för att kunna fika. Det kanske i och för sig inte är så ovanligt att folk gör det, men ändå. Jag tänker "om jag tar en sallad nu, så kan jag ta en snickersruta klockan 3. Eller halv tre". Jag förstår mig knappt på folk som äter godis längre. Vadå godis? Godis är inte gott. Grädde är gott. Jag funderar ofta på vad jag ska baka när jag kommer hem eller om jag kanske ska köpa hem bakelser från konditoriet. Så jag har börjat läsa matbloggar och kokböcker. Så många kakor, så lite tid. En gång bakade jag en passionfruktspaj med nougatgrädde, tidskrävande och många ingredienser var det. Helt skitet i en påse. Inget att göra igen direkt. Något sånt vill man ju inte råka ut för igen, det gäller att prova på men ändå vara förnuftig med det man provar på. Är det många ingredienser ska man dra öronen åt sig.

Eftersom jag gillar kakor och bakelser så mycket har jag lite svårt för de som inte gör det. Vad är deras problem egentligen? Mina syskon, förutom den yngsta som fortfarande har lite vett kvar, hoppar gärna över efterrätten och tar mer av den riktiga maten. Pah säger jag. Sluta ljug, jag tror inte er. Barry står i alla fall på min sida. Minsta gemensamma nämnare är tårtor. Så har vi också varit tillsammans i mer än 4 år. Jo man ska kunna unna sig. Hela natta.




Nog klär han i tårta? Lite småsugen / Rudan

Kommentarer
Postat av: Ellen

Haha! Vilken blick! Han ser ut som en busig lärare, oh just det. Det är han ju.

2011-03-09 @ 15:23:32
Postat av: Emma

Jag blir avundsjuk på dig nu dels för du skriver så roligt och bra men mest för att din karl gillar tårtor.. Vad skulle inte jag göra för att Magnus åt hejdlöst från kakor och tårtorna jag bakar?



Nej folk som inte äter bakelser ger jag inte mycket för!

2011-03-10 @ 11:40:40
Postat av: Linda

Oh men Emma, jag suktar ju efter att skriva så roligt som du gör! Jag har också typ 5 utkast på varje publicerat inlägg. Ja att Barry gillar kakor är något jag skrattar mig lycklig för. Men något ska väl väga upp att han är rätt störig.

2011-03-11 @ 11:39:32
Postat av: Ellen

Ja skratta sig lycklig är något man bör göra var dag.

2011-03-20 @ 20:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0