Gyllene tudan

Igår hade vi tänkt äta ute i Kristianstad men så ändrade vi oss och åkte till Osby istället. Det är ju gott med lite vin till maten, som man brukar säga. Så vi bestämde oss för att äta på puben, The Golden Horn vill säga. När vi suttit en kvart ser Barry Martin Jönsson skönjas ute på gatan. Sen väller de in från alla håll och kanter, klanen Jönsson och en liten klick Levin. Emma sa att hon sagt till mig tidigare på dagen att de skulle äta där, men det vet jag inte. Emma brukar säga saker till mig som jag inte har något minne av. Som att vi skulle ha lekt opera när vi var små. -Va? Det kommer inte jag ihåg, var jag full? säger jag då. Nja, vi var sex år. I vilket fall som helst så var maten fullt duglig, sånär som på att Emma fick en CUBA cola och att det var UHT-grädde till efterrätten. Lite synd att spara in på sånt futtigt, tyckte vi.

Vi firade ju 4 år för 4 månader sedan igår, jag och Barry. -Jaså det var så längesen jag fick ringa din mamma mitt i natten för att berätta var du var, sa June. Aah, June hade ett finger med i spelet ända från början. Härligt!

Måste säga att bodyn är det ultimata plagget. Gillar't. Det är som en somrig kroppsstrumpa. Jag bara sitter och myser i den. Så nu luktar den svett.

En bodysäljande bild va?


Jag gillar verkligen när vi parkerar bredvid en annan bil och Barry direkt säger: Det där är nog en civilpolisbil (grundat på att bilen har parkeringstillstånd i vindrutan). Jo se det är dubbla antenner och en extra backspegel. Och när jag kommer tillbaka efter att ha fixat parkeringsbiljett säger han: det är till och med granatskyddsgaller för avgasröret. Och blåljus i grillen.
Jag tycker att det är så coolt! Jag ser en vanligjävlavolvo och han ser såna där småsaker. Lustigt vad man lägger märke till olika saker. Mmm, karlar. Äkta karlar.

Nu ska jag skriva en tramsig fysikrapport. Jag kom på det vid 1 idag och utbrast högmält detta som om det vore en katastrof på ingång. Vilket det inte är, eller ja, klockan är tjugo i 8 så tiden börjar sina lite. Fast jag är ju hårsmånens okrönte mästare. (Jag försöker komma på en slagfärdig slogan, till Ellen sa jag "på nippens", men det låter ju inte så käckt...)

Avslappnad / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha! Nej det trodde man ju inte om dig att du var sånt flickvänsmatrial trotsallt.. Hahaha

2011-03-20 @ 20:52:34
Postat av: Linda

Jag upphör aldrig att förvåna! En överraskningarnas kvinna kan man säga. Men alltså, helt ärligt så är jag ju imponerad över att du hade sånt flickvänsvirke i dig du med!

2011-03-21 @ 22:25:07
Postat av: Ellen

Flickvänner eller ej! Sluta aldrig någonsin att säga på nippens!

2011-03-21 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0