Tisdag 13.25

Hmm, jag ska sluta med mina långa haranger till inlägg. Det blir ju så himla dålig stämning, tycker jag. Såatteehh.. En gång fes jag!

Seder och ridar CAD idag. Läraren har arbetat med CAD sedan 1982. -Så man är ju lite trött på de där strecken, anförtrodde han efter en lektion. -Snart 30-årsjubileum... fortsatte han drömskt. Jag ser verkligen upp till människor som jobbat länge och väl. De är mina idoler. Hoppas jag är där en dag. Med en trettio-fyrtio år inom någon bransch på nacken. När man uppnått åldern där man inte längre har riktigt lust, men det är ändå roligare att gå till jobbet än att vara hemma. Man tar liksom inte ut hela semestern, för varför skulle man? Oh, vad jag längtar till jobbet förresten! Jag ska jobba tre dagar vecka 18. -Vi behöver folk som är vana vid säkerhetsventiler, sa chefen. -Det är såna med två hål va? Ett in och ett ut? skojade jag skojfriskt. Men tänk om jag faktiskt glömt! Tänk om jag monterar en ventil utan fjäder, wuow! Förra året, på samma ställe som vi ska till nu, glömde jag lättverket på en ventil. Shit. Då hade jag bara servat en tjugo stycken likadana innan. Pinigt. Hann dock rätta till'at. Jag märker i alla fall att kroppen mår bra av rutinen som följer ett vanligt jobb. Får ju helt ont i huvudet och blir villrådig av alla val jag har att göra. Ska jag äta nu eller sen? Ska jag plugga nu eller sen? Träna, nu eller sen? Handla... ööööh! Nej det är inget lätt liv jag lever. Största utmaningen hittills. Inte skolan utan att tackla vardagen. Nej skolan är.. Ja, jag befinner mig alltid på Nippen. Vare sig det är u, g eller vg. Aldrig mitt i, nej sådant ligger inte mig för.

Gör anspråk / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0