16.22 Söndag

Vilken situation jag ställts inför. Jag vet inte vad jag ska baka. Tänkte först göra en ripoff på Ellens ananaspaj. Sen tänkte jag göra citron/marängpaj. Sen tyckte jag att det verkade jobbigt. Sen sa DjB: -Annars är ju nybakat bröd gott. Och jag bara: ååååååååh vad jobbig du är. Jag har ju redan köpt pajingredienser. Jag kan ju inte bara slå om sådär på en femöring. Hur skulle det sett ut? Nej, just det, det skulle inte sett ut.

Vad ska jag baka för bröd då? Surdegsbröd kanske, det har jag tänkt länge. Men neeeeej, surdegen ska stå i flera dagar. Åh, stackars mig. Vilket vankelmod.

Dessutom har jag bestämt mig för att springa en sväng innan dagen tar slut. Och plugga tillverkningsteknik också. Såatteeh, jag har många bollar i luften. Och som ni vet, dåligt bollsinne. Kan inte sluta lyckligt detta. När DjB kommer hem från träningen lär jag ligga i horisontalläge på soffan med en handduk över ögonen. Handryggen ovanpå. -Aa. En sån stress. Stackars lilla Rudan.

Ambitiös/Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0