Dagens lille.

Jaha, nu är jag alltså.. ledig? Ledigledig alltså. Jag har inte bara tagit mig friheten att vara ledig. Det brukar jag göra annars. Så vad ska jag uträtta denna dag? Jag hade kunnat städa här i lgh 29. Det hade jag faktiskt kunnat göra. Det ser ju ut.

I övrigt så var gårdagen en dag av blandade känslor. Den började med att jag var trött. Man är lätt det innan 6 på morgonen. Sen gick det över i pockande oro inför vad som komma skulle. Därefter var jag hungrig, sen kom uppgivenheten över mig, sen blev jag ännu hungrigare. Sen sturskt obstinat. Sen mätt. Sen nervös. Sen ganska så nöjd. Sen riktigt glad. Den glädjen satt i resten av dagen.

Till lillebrodramis stora förtret. Han började pratade om någon sylt med lök han ville göra. -Sylta? undrade jag. -Nej, löksylt. -Ska vi göra sylta? -Nej, SYLTLÖK! Nej, jag menar LÖKSYLT! -Du menar löksylta? Sylta med lök i? -Men lägg av då, inte sylta! -Kan vi inte stoppa korv? Sommarkorv. Eller göra sylta? -Nej man ska inte handskas med kött när det är varmt ute, sa mor förståndigt. -Men hallå, det är väl inte 30 grader i köket heller? -Slaktmånaden är i november, sa far upplysande. -DET VAR EN SYLT MED LÖK I SOM VAR VÄLDIGT GOD, sa min lillebror för att återfå uppmärksamheten. -Jahaa nu minns jag, sa mor. Jag trodde att du menade syltlök.

Haha, stackars lille bror. (Ja, särskrivet: en liten bror).

Nu ska jag ta itu med dagens göromål. Märk väl att jag varit uppe sedan 7. Men jag har fikat och promenerat med fadramodrami också.

Med överläppssvett / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0