Till Tompa Ledde

Förslag på låttext till Tomas Ledin:

Gick en promenad
en solig söndagseftermiddag
då kom en tjej
visste att hon hade en grej
att säg
så jag sa

Det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta
vet varken ut - eller in
spelar ingen rolledoll
för det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta

Hon hade blommor i sitt hår,
rödmålade tår
Minns en blond hårlock,
lakritsremslika åderbrock
pojkarna stod på rad
och jag uppå en estrad
men ändå sa jag

Det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta
vet varken ut - eller in
spelar ingen rolledoll
för det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta

En del av min hjärna
kommer aldrig kunna
bestämma sig
Måndag torsdag lördag
fredag och onsdag
Vintern är lång
men det mesta regnar bort

Det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta
vet varken ut - eller in
spelar ingen rolledoll
för det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta

När tystnar musiken? - Just nu!

Det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta
vet varken ut - eller in
spelar ingen rolledoll
för det kan kviddevitta
kviddeviddeviddevittvitta

(Lurade...) (Viskas under outrot)

För att komma i stämning har jag lyssnat på Svensk Kvalitetsmusik, d v s GES och Tompan själv. Vad tycks? Är det något att komma med? Ska jag skicka't? Något ni vill höra på P4 i sommar?

I oppfinnartagen / Oppfinnar-Rudan

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag vill höra denna slägdänga på svensktoppen! År ut och år in. Minst! Genial, brilljant spot on sångtext. Skrattar var gång! Bra.

2011-05-15 @ 10:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0