Fredag, fast skrivet på torsdag. Konstigt va?

Av allt detta kviddevittande har jag blivit skadad. Höll nyss på att skriva facetibook i adressfältet. Jag tänker så hela tiden nu! Jag gick på toalalalalalaletten efter tilledilleverkningsteknikeliken. Om en stund ska jag äteläddeläta i matissesalen. Hoppeloppas det blir något gottelott! Annars får det bli hälsenetalllalalalallrik eller soppeloppis. Haha! Det är bra för man kan inte tänka eller säga så och vara sur samtidigt. Det jobbelobbiga är när man inte tänker på vem man pratar med och säger Haddelådihå! till både höger och vänster. Då kan dolk tro att man är dum i huvet, eller nåt. Igår körde jag på MittiZz! Kan Emma så kan väl jag, tänkte jag. Och det funkade.. delvis. Ingen retade mig i alla fall. Mittisens vara eller icke vara är inte längre en fråga. Den har redan anlänt!

Igår hade jag med en filt till skolan. Sen låg jag på den och varvade att plugga med att prata i telefon och sola. 33,333...% fick alltså pluggandet. Inte illa pinkat, det brukar hamna på en 5%, i runda slängar. Och då har jag räknat in tiden jag lägger på att bara tänka på att plugga. Ni vet när man sitter och tittar på böckerna men läser egentligen inget. Man bara: öööööhh. En kollega till min mor berättade att han hade haft en föreläsning där en annan kollega satt med och kollade på när eleverna lyssnade. Man kan ju se när huvudena vänds upp och sådär. I alla fall så var det inte när han visade bilder och diagram och skrev på tavlan. Nej, eleverna visade intresse när han berättade om händelser från verkliga livet. INTRESSANT, tänkte jag. Men så är det ju. Man memorerar sällan vad som stått i någon bok. Men lärare och andras berättelser brukar sitta kvar, i alla fall för mig. Jag tror att det är därför jag minns så mycket ifrån mellanstadiet. Stig Eriksson var BÄST på att återge, speciellt historiska händelser. Jag tror inte ens att vi hade någon historia eller geografibok i mellanstadiet? Fråga mig vad som hände 1523 och jag bara: Gustav Vasa blev kungedung. 1658 - Freden i Roskilde. Nordafrikas länder - (MALTE) Marocko Algeriet Libyen Tunisien Egypten. Antananarivo är huvudstad på Madagaskar. Ett annat namn för näbbdjur är platypus. YANAMEIT AND I TELL IT! Herr Stigs förtjänst ålltihoba. En annan lärare som satt spår i mig är Fru Marianne Johansson, tyskalärare i högstadiet. Även hon en lärare av den gamla skolan. Det ska ältas in, liksom. Hormonstinna 14-åringar var inget problem på hennes lektioner. Beundrar den kvinnan. Eller Anders Olsson i gymnasiet! Eller Dennie Gustafsson! Eller Roger Fasth! Arnold Kroon! Sofia Cehlin! Ewa Nilsson! Om någon av er någon gång googlar era namn så kanske det här blogginlägget kommer upp och då kan ni veta att ni hör till de bästa lärare jag har haft. Och jag MINNS saker ni sagt. Tack för mig.

/ Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0