Nu ska jag luncha

Kände att jag var tvungen att gå tillbaka till rötterna i förra inlägget. Balansera upp lite. Den där hunden måste ha ätit mycket fett för att få det sådär blankt. En vacker tolle.

En fråga jag burit på ungefär sedan jag tog körkort är varför lastbilar (lastbilsCHAUFFÖRER) envisas med att köra om andra lastbilar i uppförsbackar. Särskilt på E6:an. Särskilt på fredagar klockan 2, när man är på väg hem efter en veckans anletessvett-SLIT. När man kör i sina lagstadgade 120. Nu har jag fått svaret! Aldrig mer kommer jag att undra, tuta ilsket eller svära över detta fenomen. Det ÄR inte för att jävlas de gör det. Och det är inte heller i min fantasi de gör det utstuderat just i uppförsbackar. Jag frågade en lastischaffis/klassis och fick svaret att det är enda  gången de får den extra farten att köra om. Huh? tänkte jag fånigt. Jooo, en fullastad lastbil sackar ju efter i uppförsbackar. Swisch så kan den tomma lastbilen köra om då den kan hålla några km/h mer än den fulla.

Det där ville ni veta vaaaaa? Jag ville det. Och jag ville att ni skulle veta. Jag vill pracka er på denna kunskap. Det är så många som prackar på mig kunskap jag inte vill ha, så det är inte mer än rätt.

Väl bekomme / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha! Fan ta dem som försöker lära ut! Jävla sätt!

2011-05-18 @ 12:26:11
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0