Hjärtligt välkommen till min lilla tambur!

Ibland tror jag att folk hittar på saker bara för att verka viktiga. De ljuger inte avsiktligt, men de tänker typ: Jo, så måste det vara. Drar sina egna slutsatser. Vilket är BRA för det mesta. Om det är rätt. (stämmer överens med det jag tycker, vill säga! Ha Ha Ha!) Blev i alla fall helt brydd häromdagen efter ett gympass. När vi skulle stretcha framsida lår sa instruktören: Och så håller vi om ankeln och inte foten. Håller vi i foten drar man ut senorna - och det vill vi ju inte.

VA???? säger jag. Jag har ALDRIG hört talas om detta, trots att jag gått på ganska många pass och haft ganska många olika tränare. Hur fan skulle det gå till? Hur drar man ut fotens inre senor? På vilket sätt skulle det kunna vara dåligt? Om man av misstag skulle snubbla sträcker man ju ändå ut dem och i så fall blir väl skadan ännu värre? Om det nu ens är möjligt överhuvudtaget som sagt. Jag säger inte att det inte är sant, men jag skulle velat höra en väl underbyggd statistiskt säkerställd rapport på det där.

Samma sak med spinning. Plötsligt får jag höra att man inte ska "dra" upp foten. Det är det gamla, enligt instruktörer i Göteborg. Jaha? Varför då? Jag bara undrar så om någon vet kan väl den berätta?

Jag häpnar, nej jag får dåndimpen!, när jag läser i tidningen (NSk...) att man ska föredra less fat- och lightprodukter om man vill gå ner i vikt. Va? Säger man fortfarande så? Jag trodde det blev ute ungefär samtidigt som de la ner Voxpop. Vilket för övrigt var världens bästa tv-program då det begav sig.

Ibland verkar det inte som att människor är så sugna på veta varför saker och ting är som de är. Nej, man ska inte ifrågasätta. Det bästa är att få färdiga kvällstidningsåsikter. Som man kan ta för sanna, för någon som "vet" har ju sagt det. Men hur vet man att de vet? De kanske bara är just deras personliga åsikter och förhoppningar och det kanske bara är såna som gillar att höras som märks? Nog för att jag är i besittning av en liten besserwisser, men alltså.. Jag känner mig inte RIKTIGT lika lurad när jag hör att vaniljsmaken i yoghurt är gjord av kobajs.

 

Rätt åt folk att de äter kobajs när de inte följer Hjärnkontorets devis: Frågar man inget får man ingenting veta!

 

/Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0