12.02

Aaah, de motorsågar utanför mitt fönster här i Växjö. Aaaaah. Takes me back. Känner mig som hemma liksom! Alla dessa lördag- och söndagmornar man vaknat 10 i 7 av ett klingande: NJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEETTTTTTTTT. Så låter motorsågar, för er som inte vet. Hör sommaren till på något sätt. Lögn i hået att somna om, men det gjorde man ändå. Vaknade halv 11 av en mor som hojtade PRECIS SOM EMMAS MOR (?) JÄTTEKONSTIGT! Nufårduminsjääälgåopp, veden ska lavas och granar ska plantas och diken ska grävas (pust) och trädgården ska röjas och hundarna ska gås ut och huset ska städas och... efter en stunds eftertanke: Och båten ska läggas i, potatisen ska sättas, äppelträden ska beskäras, åkern ska ringvältas. Så man drog en djuuuup suck och gick upp. För att sätta sig på toa och läsa ut ett par Kalle Ankas pocket innan det var dags för middag. Middag äts tidigast kl 12 och senast 2, bara så att ni vet.

Nä, riktigt så var det inte. Eller jo. Jag var ganska lat. Jag är ganska lat. Fan vad lat jag är. Ellen säger att jag inte är lat. Hon är snäll. Annat är Emma den Unkna.

/Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0