Linda Luring kallas jag ibland.

Jag gillar den där Enknubakaffe-bloggen. Hon är så rättfram, pang på rödbetan. Om jag skriver något och menar samma sak som henne så blir mitt inlägg två a4 långt. Och det är nog inte så kul att läsa. Ska nog ta kontakt med kvinnan bakom, hon verkar vara en helylle toka.

Idag har en tentaluring ägt rum. I början tyckte jag att det var lite fjantigt när de bullade upp choklad, frukt, festis, redbull, kaffetermos, kakor och mackor för några timmars tenta. Det tycker jag fortfarande, men jag känner att tenta: OKEJ, den kan ändå vara ända upp till 5 timmar. Men en två timmar lång föreläsning? Eller rättare sagt 2x45 min. Lite mesigt att ta med termosar och godis för det. Det ser lite viktigpetteraktigt ut. "Jaaag vet hur det ska gå till", "måste hålla blodsockret uppe för att kunna koncentrera mig" liksom. Jag funderar på att ta med en såndär jättestor termos som man trycker på en knapp på locket för att pumpa ut kaffet. Sen ska jag, efter cirka 22 minuter och 30 sekunder erbjuda kaffe till den som vill ha. Dela ut plastmuggar i hörsalarna. -Skicka uppåt! ska jag viskhojta. -Någon som vill ha socker? Mjölk? Eventuellt ska jag ha brett mackor till gossebarnen och tösabitarna. Lingongrova med ost och gurka eller skinka och paprika, alla inpackade i smörgåspapper. -Vill du ha ost eller skinka på smörgåsen? Du vill ha ost, okej. Jaså du gillar inte gurka? Nej då får du plocka av den. Vill du ha en servett att lägga tuggummit i? Eller snusen? Om det är någon som är laktos- eller glutenintolerant så har jag alternativ till er här! (äpple och vaniljpinnglass).

Undrar om någon hade förstått ironin?

Pillemarisk / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0