Åter på sydliga breddgrader.

Häromnatten drömde jag att jag höll en drink i ena handen. Med den andra rörde jag om med en drinkpinne. Så vaknade jag till, fullständigt desorienterad.

-Heeevaaa e jaa?

Jo, i svärisarnas gästsäng. I ena handen håller jag nattlampan som trillat ner och i andra håller jag glödlampan. Lite förföriskt sådär. Det var min drink och drinkpinne det. Mina armar hade somnat, jag var ju tvungen att hålla upp drinken så att jag inte spillde ut något. Jag önskar att det hade funnits en bild på hur det såg ut.

På tal om drinkar. Jag skulle prompt ha med en Ramlösa som jag inte druckit upp i bilen, en burk alltså. Under tiden jag rumstrerar om i baksätet för att optimera min komfort har jag ställt burken i knäet. Det är bra att göra det. Plums, säger det. Iiih säger jag. Kallt mellan benen. Och bubbligt! Det såg PRECIS ut som att jag kissat på mig. Sådär koncentrerat till skrevet både bak och fram. -Haha, skrattade jag. -Hahahahahahahaha, skrattade DjB.

Sängvätare? / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0