Det stundar..

Mmmm, midsommar. Bättre än både påsk, pingst och mickelsmäss. Till och med i klass med jul. Jul är kul. Men inte de julstressade typerna. Gör inte de där handgjorda julkorten och pepparkakshusen DÅ. Sluta klaga hela tiden.

Det finns i alla fall ingen midsommarstress. Det har jag aldrig hört talas om. Nej, midsommarafton är en sådär härligt prestigelöst. Ge folk lite köttbullar och snaps så är de nöjda sen.

Det försökte mor beröva oss på en midsommar för några år sen. Minns det som igår. -Jag gör inga köttbullar i år, vi kan ju äta sill. -EEEEH VA? Läggetiaav! Inga köttbullar? Underläppen började darra på oss. Sen rullade vi köttbullar så det stod härliga till. Undrar om det var någon sorts omvänd psykologi från mors sida? Det slog mig nu! Fy vad lömskt! Men bra.


Och hon har blommor i sitt hår, som bara jag kan se!

Varm inombords / Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0