14.00

Har kommit in i ett bakstim. Så himla kul att baka va? Någon gång vill jag ha ett kök med alla bakattiraljer som finns. Inget knussel liksom. Vid det laget har jag säkert tröttnat på'at men grejerna ska jag ha! Man skulle kunna tro att jag som läser bloggar och gillar bakning läser och gillar bloggar om bakning. Njaaaeeeee. Kvinns som driver bakbloggar brukar vara så himla puttenuttiga. Till exempel var det en som hade bakat macarons. Sen hade hon VIRKAT macarons och lagt bredvid tjusigt på ett fat. Vad är grejen med macarons? Varför ska alla baka det? En ganska tråkig småkaka är vad det är. Småkakor överhuvudtaget är i regel inget att hetsa upp sig över. De fyller sin funktion, varken mer eller mindre. Det vill säga man får sitt socker och fett i sig till kaffet. Ingenting jag skulle bemöda mig att baka.. Men så är jag ju en bakverksGRIS.

-Hur ligger vi till i förhållande till kaffet? sa läraren igår. Det tyckte jag var kul. Hihi. He's been out there. In the tough reality. He sure knows the meaning of coffee. You can take the jobbegobbe out of the coffee breaks, but never the coffee breaks out of the jobbegobbe. He'll always know when the time is in. For some good ol' coffee. It doesn't even have to be that good. Frankly, the coffee can taste like burned Gevalia-piece of shit, it doesn't matter. As long as it is hot. Or at least not cold.

-Nähä, klockan är halv två. Ska jag sätta igång lite kaffe kanske? Vad säger ni? Ska jag sätta på? Hur många koppar?
-Jaså är klockan såpass? Jaa, men det kan du väl göra. Sätt du igång en full kanna, gör du det.
-Då gör jag det.

Så kunde det låta på provbänken förr i världen (2010). Gör det det än, Ellen? På tal om bakverk och så så bjöds det en gång på tårta där. Schwartzwaldtårta, mm. Vi var några stycken som skulle dela, men det var ändå rätt gott om tårta. Den förste som var framme tog en fjärdedel av den där 20-mannatårtan. Den där mannen var visserligen ett notoriskt kaktroll som alltid var först framme i kakburken (till visst förtret) men jag har aldrig sett något liknande. Det var som i en komedi. Jag tittade upp och såg min kollegas blick och vi ba HAHAHA inombords. Hihihihi utombords. Undrar hur sådana människor tänker. Det hade varit så intressant att veta. Inte ens barn gör så, han var typ 35.

Fikasuen / Rudan





Kommentarer
Postat av: Emma

Macarons är gott men att bemöda sig att baka dem? Njaee Men Gillekokor då! Djävulens påfund! Jag får lust att mörda när man tror man ska få en god kaka och det bjuds på gille.. vafan?

2011-11-16 @ 15:59:29
Postat av: Linda

Haha! Ja. Det känns lite som när man bodde hemma och kom hem hungrig och det inte fanns något intressant i kylskåpet och Ulla bara: -Du kan väl göra en omelett?. -NNNNEEEEEEJJJJJJ!!! sa man då, finstämt, medan man föll ner på knä och sträckte armarna mot den Gud som alldeles uppenbarligen inte fanns. Fast det där med torra köpekakor är nog värre.

2011-11-17 @ 13:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0