16.43

Jag funderade på att utbytesstudera så jag frågade lite om det och sådär. Utanför Europa är sista ansökningsdag 1 december men inom Ojråpa, vilket jag hade tänkt, är det inte förrän 15 februari. När jag fått reda på det ändrades min inställning direkt. Det är ju godan tidan. Jag behöver inte bestämma mig än på många månader, herreminje. Så när samordnaren mailade mig i måndags tänkte jag "Oh göud" och orkade inte läsa det. Konstig man är. Jag var redo att skriva under och skicka in papperna förra veckan.

-Hur många poäng fick du på tentan? sa J till A
-Fick du en miljard?! sa Kim.
-Hahahaha! sa jag. Wow, en miljard!
-Fan du måste vara nöjd med det.

På föreläsningar märks ibland olika typer av humor. Ofta är det jag tycker är roligt inte det som det skrattas mest åt. Tvärtom tycker många att sånt som jag inte alls tycker är roligt är roligt. Jag tycker till exempel inte att det är så himla roligt när läraren säger "vilken öl tycker ni är bäst? Höhö", "vad drack ni på nollningen?". Då skrattar många, speciellt killar. Någon måste svara: Slots har bäst APK! (Följdfrågan: Vad är APK? -Alkohol per krona!) Det är ju så crazy att en lärare som är VUXEN säger något om öl! Det som vi dricker när vi vill bli fulla!

Roligt är däremot när föreläsaren från SAPA visar en bild på en lyxkryssare med 3000 hytter och torrt säger "Hörni tjejer, det här är min båt. Nej, jag bara skojar." eller när teknikläraren säger "..miles per ljusår eller vad det nu är de räknar i". Hahaha! Roligt byxan! Ajjemän.

Min karl har börjat säga "hårt ska hårt stöpas". Jag misstänker att det är ett ordspråk vi själva hittat på. Ibland börjar vi säga något konstigt uttryck som antingen är helt påhittat eller kommer ifrån typ kvarteret skatan (de äldsta avsnitten) eller kanske percy tårar. Sånt som så många inte har sett. Sen får jag svårt att hålla isär sammanhangen vilket medför att jag kan säga något helt oförståeligt till en person och i efterhand komma på att det inte finns en chans i världen att han eller hon kan ha haft en uppfattning om vad jag pratade om. Tur att jag inte har så mycket vettigt att säga. Mest bara struntprat. Dumt.

Haha, miles per ljusår. Så tokigt. / Rudan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0