11.25

Igår skrev jag tenta. Innan vi börjat tänkte jag gå och hämta lite snytpapper utifall att jag skulle bli snorig. Lätt hänt i dessa tider. På väg till toaletten som låg längst upp i salen (jag satt längst ner) såg jag en annan tjej i ögonvrån som också verkade vara på väg till toan. Våra blickar möttes och jag skyndade mig fram till toan, jag skulle ju bara ta lite papper. När jag går ut från toan har hon vänt tillbaka till sin plats och jag inser mitt misstag. Hon måste ju ha trott att jag var dum i huvudet. Från hennes synvinkel började jag springa när jag sett att hon hade samma mål som mig. Förtvivlat försökte jag få ögonkontakt med kvinnan så att hon skulle förstå. Som tur var fick jag det och jag viftade febrilt med mina snorpapper och log mot henne med innebörden "Jag skulle bara hämta papper att snyta mig i senare, jag sprang inte alls för att komma före dig in på toan! Ohnej, jag är inte sån, det var inte alls så. Vi provar ost." Hon log tillbaka och det slutade lyckligt.

Sedär kunde man få ihop en hel text om ett sådant litet aber i det sociala samspelet. Sån är jag, tyvärr.

Paranoid / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0