22.18

Nu har jag stompat bröd i allsköns slit. Ajjemänn, sånt ska också skötas! Hoppas det blir gott. Mäkta är ens besvikelse när det man bakar inte blir gott. Hatar det. Det känns ungefär som det kändes för Kristina från Dufvemåla när guldet blev till sand. Besvikelsen äro likvärdig. 1,5 timmes slit och väntan till ingen nytta. Förra veckan bakade jag bullar som blev totalt misslyckade. De gick inte ens att äta när de fortfarande var varma. Små hårda bollar. Jag provade att kasta en på golvet och den studsade upp igen. Fräckt! Sparade dem ett tag för jag tänkte att jag skulle mata änder med dem, men sen tänkte jag att de stackars änderna riskerade en brutal dö om jag råkat träffa dem i hoedet.
Nog om det! / Rudan

Kommentarer
Postat av: ellen

Jadu. Det finns nog inget värre än misslyckade bakningar.

2011-10-19 @ 23:04:22
Postat av: Linda

brumbrum

2011-10-20 @ 12:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0