11.58

Här sitter jag och DjB och tentapluggar. Han är min bästa studiekamrat. Får så dåligt samvete över mina egna studier när jag ser hans över kurslitteratur böjda nacke. Fanfanfan tänker jag då. Varför pluggar jag inte? Varför skriver jag ett meningslöst blogginlägg? Sen flyttar jag längre in på soffan så att hallskåpen skymmer köksbordet. Dvs DjB. Problem solved.

Läste Snudans senaste inlägg och nickade igenkännande över hur frustrerande låttexter kan te sig när man får höra samma låt 8 gånger redan INNAN middag (12). Några radioplågor utmärkte sig verkligen. Än idag ryser jag vid tanken på dem. Till exempel: Jason Mraz. Sluta. Jag vill inte mer. Du är inte min, nej. Det är inte ens din låt. Eller Beyoncekvinnan, om hon voro en pojke. Om så bara för en dag. Men så bli det då, gnäll inte om det! Det finns möjligheter för sådant nuförtiden, lilla vän.

Oh gud om jag hade jobbat nu och tvingats höra "Lazy Song". Fyfan. Vad är det han sjunger om egentligen? Bruno Mars. Nej.

Jag vet att jag skrivit om det här för länge längesedan, men nu hittade jag inte det inlägget. Kan man inte söka i sin blogg längre? Hallå! Nej, nu ska jag tentaplugga. Jag hör nämligen DjB:s överstrykningspenna nu. Scchrrr låter det. Och det dåliga samvetet sköljer över mig. Oh GÖUD!

Tackar för sig / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0