17.42

Jaha, ni 7 som var inne igår. Ett helt gäng var ni. Gäng=7. Och inte en kommentar i sikte. Vad tråkig jag måste vara. Jag vet vad ni tänker. -Oh gud, den där kvinnan är så himla umbärlig. Och tråkig!

Men jag ska ju inte vara gnällig! Nej, det är mer Snudans gebit. Idag var min bror med på en föreläsning. Han har PRAO. Eller PRYO, som den äldre generationen envisas med att säga. Efteråt sa han till mig att jag verkar vara pluggisen. Höhum? Ursäkta? Moi? Nähädu! Det var endast olyckliga omständligheter som fick mig att likna något sådant. Läraren frågade mig om han kunde få låna några laborationsanvisningar från en annan kurs av mig och jag sa javiddeviddevisstkvist! Det ska välan gås att ordna! Lita på mig bara! Bra sås reder sig själv! Sen frågade han om någon visste vad tredjepartscertifiering var. Och ja ba; another one knows that kind of shit.. liksom. Vi snackar Swedac, vi snackar DNV, vi snackar i förlängningen AK. -...Att ett ackrediterat kontrollorgan säkerställer kvaliteten, sa jag och tittade präktigt på mina klasskamrater. Eller pöbeln, som jag också brukar kalla dem. Sedan antecknade jag ihärdigt och följde intresserat med i boken för att visa Lill-kotten hur det funkar på universitet. Men istället för beundran bemöts man av en sådan känga! Fy!

Jag har nog alltid misstänkts för att vara pluggis. Men i själva verket har jag bara varit aktiv på lektionerna istället för hemma. Mer praktiskt så, tidseffektivt om inte annat. Nu är det ju lite annorlunda när det sitter tvåhundra andra stolpar i salen. Så har det inte heller alltid gått så bra på de kurserna heller. Höhö!

Självgod  / Rudan

Kommentarer
Postat av: Emma

Ah! Till mitt försvar så var jag inte med i det gänget! Ihihi. Men ja umbärlig och tråkig är de ord som jag alltid letat efter då jag försökt beskriva dig. Tack så mycket! Kärlek till dig <3

2011-10-19 @ 11:11:49
Postat av: Linda

Aah, tack så mycket. :):):):)<3 Och varsågod för beskrivningen. Så lite så. Synd bara att jag alltså la orden i munnen på dig. När du nu kanske inte alls tänkte så. Skit också.

2011-10-19 @ 11:52:56
URL: http://rudan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0