Att skriva det här inlägget är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

De som säger "det är det bästa jag gjort i hela mitt liv", kan de inte bara sluta med det? De som säger det tenderar att ha på tok för många "bästa de gjort". Det är lite som att kora århundradets youtubefilm, eller något annat synnerligen föränderligt. Som livet då, till exempel.

I nian fick vi information om gymnasiet. En tjej berättade för oss att den bästa hon gjort i hela sitt liv var att välja den utbildning hon gick. Sen berättade hon att hon varit utbytesstudent ett år och att det var det bästa hon gjort i hela sitt liv. Sådär fortsatte det. Där och då förlorade uttrycket sin mening för mig. Tack för det. Det fick mig att bli lite vuxnare.

Nej, man ska vara lite negativ. Sådana där gladlynta typer brukar ha både en och annan räv bakom örat. Det gäller att dra öronen åt sig när superlativen börjar hagla. Fy för håen, det betackar jag mig för. En lagom grinig person däremot, den vet man var man har.

Den dag jag ligger på min dödsbädd, DÅ ska jag säga vad som var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Har jag blivit klok nog kommer jag att säga något i stil med; den där marmeladmackan jag åt innan, den var god. Det var bra att jag åt den. Regnar det?

I ordfejd / Rudan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0