Torsdag eftermiddag och vi alla tar helg

Ska jag skriva en trudelutt? Just nu hittar jag inte min hårddisk. Annars hade jag kunnat lägga upp någon bild eller så. Smått och gott. Det känns aldrig bra när man inte hittar sin hårddisk. Varför förlägger man sin hårddisk? Om det nu är något man faktiskt vill hålla reda på så kan man ju anstränga sig lite för att ha reda på'en.

...Skrev jag, och hittade den just. DjB har någon gång sådär anklagat mig för att ha dålig koll. "Du har ju ingen koll", har han sagt. Häromsnudans, igår, hittade jag inte min nyckel. Hånken också, var kunde den vara? Till slut lämnade jag den åt sitt öde och förlitade mig på att DjB hade sin nyckel. Jag gör ofta det, förlitar mig på honom. Det är därför vi passar så bra ihop. Det, och att vi båda gillar fika. I alla fall så fick jag höra det då, att jag inte hade någon koll. Jaha, så fick man DEN krugan i plydet, inflikade jag buttert. På kvällen ringde modrami och talade om att hon hängt min nyckel på en stol. Vilken upprättelse! Hur skulle jag kunna veta det? För övrigt ett synnerligen fånigt ställe att hänga en nyckel på. Tsst, en köksstol. I och för sig på min plats, men jag är ju en crazy tjej på 23 höstar som ibland sitter här och ibland där. Där du inte är, för här är där där jag är. Och inte där.

Annars då? Jodå, man klagar inte. Lite småsnorig och lite ont i håedet men annars så. Jag tog tempen för att se om jag hade feber. Det kändes onekligen som minst 38,7. När den plingade att den var klar stod det 36,3. Vafan? Inte fick man ömka sig för det heller. DjB är sjuk på redigt i alla fall. Lyllos.

På återseende / Rudan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0