22.26

Alldeles sveddevettig seder jag här i soffelidoffen och luktar.. svett. Så himla jobbigt att duscha när man redan svalnat.

Livet är en fest, så sant som det är sagt. Man hade behövt sluba lide veiän i goda vänners lag. Det skriger i frändetarmen. Jag borde ha innefelytteningsferre så det står härliga till snart. Då blir det sju sorters kagor vill jag lova! Och klappgröt för att göra Ellen gla'. Jag och Ellen hade långt framskridna planer på att hon skulle bjuda sin utländska karl Släve på God Svensk Husmanskonst när han kom. Måndag: Rotmos och fläskkorv. Tisdag: lutfisk och vit sås. Onsdag: blodpalt alternativt svartsoppa, knäckebröd. Torsdag: Ärtsoppa. Efterrätt: klappgröt, mm-m. Vit dallrande härlig BRUN MAT!

Men så skiner kvinnan bara i det! Fegis! Jag som hade så roligt åt tanken. Jag presenterade mig i och för sig inte med min mest gutturala stämma; Charming, delightful my dear! som jag hade sagt att jag skulle göra. Jag är också en fegis. Kul hade det varit annars.

Det får mig att tänka på en gång vi inte var fega. Emma, Ellen, jag och Josse satt på en parkbänk i Hässlet. Vi hinkade folle som sig bör om man sitter på en parkbänk i Hässlet. Några tjejer stannade och frågade om vägen till stället vi också skulle till. - Ni går RAAAKT FRAAM, sen tar ni HÖÖÖGER, sa jag med en röst som gurglade i stämbanden. Emma var givetvis med direkt. -Nej Linda Linda, ta VÄÄNSTER först, SEN HÖÖÖÖÖGER. -Vilken röst! sa tjejerna och kunde inte hålla sig för skratt. Alla grinade, alla gurglade, alla var glada. Sen kom vi fram till stället och det visade sig att konserten anordnades till förmån för Kattkommando Syd. De hade satt upp en massa bilder på katter det var synd om. -Kan ni inte bara avliva dem? sa jag inte. Istället tittade jag skamset på kattanterna och skänkte en slant.

Kattfrändig / Rudan



Kommentarer
Postat av: Emma

Jo men vi sa ju det att vissa var det bättre att avliva. Som den sanna kattvän jag är. MEN nog skänkte vi pengar ändå!

2011-09-16 @ 11:16:55
URL: http://enknubakaffe.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det är ju lite min ståndpunkt också. För katternas skull.. Vi skänkte både pengar och betalade inträde! Kommer du ihåg att vi ångrade oss lite sen? Det kostade ju ändå 20 kronor att komma in! De där KKS visste hur en slipsten skulle dras...

2011-09-16 @ 14:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0